РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

ЗАРУБІЖНА

УРОКИ ЗА 16 БЕРЕЗНЯ І 18 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ


УРОКИ ЗА 23 БЕРЕЗНЯ І 25 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ


ДО ЗУСТРІЧІ ПІСЛЯ КАНІКУЛ!


УРОК ЗА 6 КВІТНЯ І 8 КВІТНЯ 2020 РОКУ


ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ ПЕРЕСИЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ

02121965@ukr.net




УРОКИ ЗА 13 КВІТНЯ ТА 15 КВІТНЯ 2020 РОКУ





УРОК ЗА 22 КВІТНЯ 2020 РОКУ




ФІЛЬМ М. БУЛГАКОВА "СОБАЧЕ СЕРЦЕ"


УРОК ЗА 22 КВІТНЯ ТА 27 КВІТНЯ 2020 РОКУ


УРОК ЗА 29 КВІТНЯ 2020 РОКУ


УРОК ЗА 4 ТРАВНЯ 2020 РОКУ


ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ


ЧИТАЄМО ТВІР


УРОК ЗА 6 ТРАВНЯ 2020 РОКУ


УРОК ЗА 13 ТРАВНЯ 2020 РОКУ


БІОГРАФІЯ ГАРПЕР ЛІ


ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ


ПЕРЕСМІШНИК


УБИТИ ПЕРЕСМІШНИКА








   9 клас, 13.05.2020

Тема. Гарпер Лі. «Убити пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. Моральні ідеали у творі
Епіграф. «Є в людині щось таке, що не підкоряється більшості, це совість»
                                                      («Убити пересмішника»)
Ми живемо у складний і суперечливий час. У нашому житті поєднуються героїчне і драматичне, творче і руйнівне, прагнення до свободи   і тиранія. Проблеми боргу, честі, справедливості, совісті, гідності, взаємодопомоги – найскладніші питання сучасності. Та ці проблеми існували   здавна. Кожне покоління намагалось їх вирішити. Якраз вони і порушені у книзі Гарпер Лі «Убити пересмішника».                                                                                   
Є книги, які корисно прочитати у будь-якому віці. Для якої ж аудиторії був написаний роман? Адже люблять його читати і дорослі, і діти. Щоразу, перечитуючи цю книгу, відкриваєш для себе нові грані.
-        Як заслужити повагу серед людей, як не втратити гідність?
-        Як протистояти натовпу і залишатися, незважаючи ні на що, людиною?
Це питання, на які ми спробуємо дати відповіді протягом уроку.

Гарпер Лі народилася 28 квітня 1926 року в Монровіллі (Алабама),  США в сімї юриста та домогосподарки. Була наймолодшою дитиною в родині із чотирьох дітей..
Навчалася в школі в Монровіллі, потім вступила до коледжа Гантінгтона в Монтгомері (1944-1945). Два семестри вивчала право в державному університеті Алабами (1945-1949). Один рік провела в Оксфордському університеті в Англії.
Не закінчила навчання на юридичному факультеті. Проти волі батька поїхала до Нью-Йорка. В 1950-х роках працювала в бюро авіаліній Eastern Air у Нью-Йорку. Мріяла стати письменницею. Тут буде написаний єдиний роман, що принесе їй славу і популярність.
Гарпер Лі ніколи не була одружена, не мала дітей. Вона уникала публічності і відмовлялась давати інтерв'ю.
З самого дитинства дружила з Труменом Капоте, відомим письменником. Шкільний приятель та сусід згодом стане прототипом Діла Гарріса, персонажа книги «Убити пересмішника».
В 1966 році  президент США Ліндон Джонсон призначив Гарпер Лі національним радником у справах мистецтва.
В 2005 році Лі отримала нагороду від Публічної бібліотеки Лос-Анджелеса за досягнення в літературі. А 21 травня 2006 року - почесний ступінь в Ноттердамському університеті.
6 листопада 2006 року удостоєна вищої цивільної нагороди США, Президентської медалі Свободи, яку вручав сам Джордж Буш-молодший.
В 1960 році було видано роман «Убити пересмішника», після чого він зразу став бестселером. 1962 року цю книгу було відзначено Пулітцерівською премією.
3 лютого 2015 року Гарпер Лі оголосила, що у середині липня вийде її другий роман «Іди, вартового постав». Він є продовженням «Убити пересмішника», хоча і був написаний раніше. Майже 60 років роман чекав свого часу, щоб бути надрукованим.  Ті самі герої, тільки старші на 20 років, нарешті розкриють таємниці, які так і лишилися за лаштунками «Пересмішника».
Останні кілька років перед смертю письменниця жила в будинку для літніх людей неподалік дому, в якому виросла.
19 лютого 2016 року померла Гарпер Лі. Поховали її у штаті Алабама.

Читаємо твір.
«Убити пересмішника»

Історія розповідається від особи восьмирічної дівчинки на прізвисько Глазастик. Разом зі старшим братом і батьком Аттікусом вони живуть у маленькому містечку на півдні США. У будинку їх сусідів є людина, якого ніхто не бачив, всі називають його “Опудалом”. Діти починають цікавитися ним, разом зі своїм новим другом вони намагаються пробратися в загадковий будинок, але їх проганяють.
Після цього випадку хтось починає залишати їм подарунки в дуплі дерева. Незабаром увага дітей переключається на справу, за яку взявся їх батько – адвокат. Він, білий, захищає чорношкірого, якого звинувачують у зґвалтуванні білої дівчини. Зрештою, йому вдається довести невинність свого підзахисного, але присяжні все одно виносять йому смертний вирок. Справжній злочинець, ім’я якого Аттікус назвав на суді, нападає на дітей восени, коли вони повертаються зі шкільного вечора. Їх рятує “Опудало”, який випадково вбиває злочинця.
У романі піднімаються складні теми расизму, нетолерантності суспільства. Неготовність людей прийняти тих, хто чимось відрізняється. Лицемірство, коли очевидні факти відкидаються з бажання зберегти мир звичним і зрозумілим.

Харпер Лі «Вбити пересмішника»
Дівчинка, яку всі звуть “Глазастик” живе в місті Мэйкомб в Алабамі разом зі своїм літнім батьком Аттікусом Фінчем, адвокатом і братом Джимом, який старший за неї на чотири роки і іноді задирає сестру. Виховання дітей займається Кэлпурния, добродушна чорношкіра куховарка.
Одного разу влітку Глазастик і Джим знайомляться з приїжджим хлопчиком Диллом. Вони розповідають новому другові про те, що по сусідству з ними проживає сімейство Редли, яке воліє триматися відлюдниками. Ходять чутки, що їх син, який в юності мав погану славу в містечку, скоїв якийсь злочин, і батько посадив його під замок. Цього ніким небаченого людини діти кличуть Опудалом, вони дуже хочуть на нього поглянути і починають крутитися поруч з будинком Редли.
Відправившись восени в школу Глазастик як-то виявляє в дуплі дуба, повз якого проходить стежка, пакет жувальної гумки, а потім інші подарунки. Хто і чому залишає їх діти не здогадуються.
З настанням літа в Мэйкомб повертається Ділл, хлопці знову беруться за своє. Як-то раз, незадовго до першого вересня, їм вдається заглянути у віконце однією з кімнати будинку Редли. Вони не встигають нічого помітити, як на них виходить з рушницею господар, який прийняв дітей за злодюжок. Під час втечі Джим втрачає штани, які чіпляються за край колючої огорожі. Час потому, він знаходить їх на тому ж місці, але складеними і починенными.
З настанням навчального року подарунки знову з’являються в тому дуплі. Хтось вкриває продрогшую Глазастика поки вона дивиться з домашніми на пожежа у сусідів.
Через кілька днів після події Аттікус бере на себе захист чорношкірого хлопця, який отримав звинувачення у зґвалтуванні білої дівчини. Він щиро вірить, що Те Робінсон ні в чому не винен. Діти дотримуються тієї ж думки, що їх батько, захищають його, коли інші звинувачують Аттікуса в “любові до черномазым”.
Навесні до Финчам приїжджає сестра Аттікуса Олександра. Вона збирається надати підтримку брата і взятися за виховання Глазастика, яка веде себе як пацанка. Ділл тікає від матері і вітчима і теж з’являється на порозі будинку Финчей.
Тома Робінсона переводять в міську в’язницю, люди хочуть вчинити самосуд над нещасним, тому Аттікус особисто охороняє двері камери кілька ночей поспіль. Під час суду він наводить докази невинуватості свого підзахисного і вказує на іншу людину, Боба Юэла, який насправді вчинив насильство над дівчиною. Та ж домагалася симпатії Тома, але боїться зізнатися в цьому з сорому.
Після тривалої наради присяжні виносять смертний вирок. Їх невпевненість дає Аттикусу надію – досі люди завжди засуджували чорношкірих без найменших вагань. Він збирається подати апеляцію, але Тома вбивають при спробі до втечі.
Боб Юэл, затамувавши на Аттікуса образу, загрожує адвокату. Той не сприймає цього всерйоз, поки одного разу Боб не атакує дітей Фінча ввечері після подання в школі. На Глазастике був маскарадний костюм окосту, каркас якого рятує дівчинку від удару ножем. У цей момент з’являється Опудало. Захищаючи дітей він вбиває Боба. Джима, зламав руку, він відносить в будинок. Діти бачать, що Страшила душевно хворий, але абсолютно нешкідливий, якщо йому не заподіювати шкоди. Він спостерігав за ними і намагався стати їм другом.
Вбивство Боба Юэла шериф Мэйкомба визнає самогубством, щоб нещасного юнака залишили в спокої.
Робота над змістом твору.
 «Убити пересмішника» - книга, що входить до списку Великих американських романів. Авторка чудово передала атмосферу американського півдня, дорослий світ очима маленької дівчинки та порушила проблему нерівноправності людей різних рас у США того часу.
Назвати героїв твору.
(Записуємо в зошити)
Бесіда за змістом твору.
- Де і коли відбуваються події у творі? (Дія твору розгортається у невеличкому американському містечку у середині 30-х років ХХ століття.)
- Про що цей твір? (Цей твір вважається романом виховання. Розповідь про витівки трьох дітей).
- У чому полягає особливість розповіді? (Особливість полягає в тому, що розповідь ведеться від імені 6-річної дівчинки, яку прозвали Всевидьком).
В 1962 році роман «Убити пересмішника» був екранізований.
Фільм отримав премію «Оскар» у номінаціях: «найкращий актор» (Грегорі Пек), «найкращий сценарист» (Хортон Фут), «найкраща робота художника»            
Аналіз сюжету роману.
 У творі прослідковуються дві сюжетні лінії. Перша пов’язана із образом Страшка Редлі, а друга – із адвокатом Аттікусом Фінчем.   
 Записати в зошити. 
 «Перша сюжетна лінія роману».                                                      (Артур Редлі живе в напівзруйнованому будинку на одній вулиці з Фінчами. Говорять, що він «Страшко». Через що і не виходить з будинку. Діти всіляко намагаються виманити його. Несподівано він відповідає дітям взаємністю, обдаровує їх незначними подарунками. А з часом появляється у житті дітей якраз у той час, коли найбільше потрібний.
   Коли Юел, якого Аттікус звинуватив у брехні,вирішив помститися дітям адвоката, тоді й приходить на допомогу той, кого вони найбільше боялися).
 «Друга сюжетна лінія роману».                              (Аттікус Фінч – батько Всевидька і Джима, адвокат. Місцевий суддя призначає його захищати чорношкірого чоловіка Тома Робінсона, якого неправдиво звинувачують і зґвалтуванні білої жінки. Аттікус розуміє, що цю справу він не зможе виграти. Та він сміливо захищає Тома).  
Домашнє завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника с. 164-167.
2. Виписати «Підсумки» с.167
3-4. Скласти запитання до твору.

УРОК ЗА 18 ТРАВНЯ 2020 РОКУ





9 клас, 18.05.2020.



ТЕМА: МОРАЛЬНІ ІДЕАЛИ ТВОРУ Г. ЛІ «УБИТИ ПЕРЕСМІШНИКА»
Твір Гарпер Лі люблять і діти, й дорослі, адже всім близька
проблема дорослішання, зіткнення зі складним, іноді жорстоким і несправедливим світом. Однак ідейний зміст роману набагато ширший. У творі письменниця торкається багатьох моральних і суспільних проблем. Яких саме — з’ясуємо сьогодні .

   Гарпер Лі ніколи не була одружена, не мала дітей. Вона уникала публічності і відмовлялась давати інтерв'ю. З самого дитинства дружила з Труменом Капоте, відомим письменником. Шкільний приятель та сусід згодом стане прототипом Діла Гарріса, персонажа книги «Убити пересмішника».
   В 1966 році президент США Ліндон Джонсон призначив Гарпер Лі національним радником у справах мистецтва. В 2005 році Лі отримала нагороду від Публічної бібліотеки Лос-Анджелеса за досягнення в літературі. А 21 травня 2006 року - почесний ступінь в Ноттердамському університеті. 6 листопада 2006 року удостоєна вищої цивільної нагороди США, Президентської медалі Свободи, яку вручав сам Джордж Буш-молодший. В 1960 році було видано роман «Убити пересмішника», після чого він зразу став бестселером. 1962 року цю книгу було відзначено Пулітцерівською премією.  3 лютого 2015 року Гарпер Лі оголосила, що у середині липня вийде її другий роман «Іди, вартового постав». Він є продовженням «Убити пересмішника», хоча і був написаний раніше. Майже 60 років роман чекав свого часу, щоб бути надрукованим. Ті самі герої, тільки старші на 20 років, нарешті розкриють таємниці, які так і лишилися за лаштунками «Пересмішника».
Останні кілька років перед смертю письменниця жила в будинку для літніх людей неподалік дому, в якому виросла. 19 лютого 2016 року померла Гарпер Лі.
Поховали її у штаті Алабама.
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s3590c04a7050f48b/image/i83d270eeba2be41e/version/1586347273/image.jpg
Хто такий пересмішник?
Що тобі відомо про цього птаха?
Це цікаво!
Пересмішники (англ. Mockingbird) — позатаксономічна група горобцеподібних птахів родини пересмішникових (Mimidae). Розповсюджені пересмішники у Південній та Північній Америці. Вони найбільш відомі своєю звичкою повторювати голосові сигнали інших птахів, часто дуже гучно та з частими повторами. За годину пересмішник може відтворити голоси до 55 птахів. До групи входить близько 17 видів птахів, що поділяються на 3 роди. Вони не формують монофілетичної групи: роди Mimusі Nesomimus досить споріднені, проте рід Melanotis більш відмінний, ймовірно вони являють собою базальні групи родини Mimidae. Невеликі довгохвості птахи, звичайно з короткими закругленими крильми. Дзьоб середньої довжини, сильний, злегка загнутий донизу. Більшість видів має скромне забарвлення — сіре, коричнювате, іноді з білими плямами на крилах і темними плямами або смугами на черевній стороні тіла. Бувають і більше яскраві (наприклад, сині) птахи. Довжина тіла від 20 до 30 см. Пересмішники будують щільне чашоподібне гніздо на кущах або деревах, звичайно не нижче 1 м і не вище 6 м над землею. Будують його обоє батьків протягом 3-4 днів. У повній кладці 3-6 зеленуватих з коричнево-червоними плямами яєць. Насиджує майже винятково самиця, самець може іноді її підміняти. Тривалість насиджування — 12-14 днів. Годують пташенят обоє батьків.
У культурі 
 - Пересмішник є ключовим образом роману американської письменниці  Гарпер Лі «Убити и пересмішника»
    У творі «Вбити пересмішника» переплітаються дві сюжетні лінії, а ще у ньому є дві об’єднані теми: толерантність і справедливість.
    Толера́нтність (від лат. tolerantia — терпіння) — у загальному розумінні слова – ослаблення чи відсутність можливості реакції на який-небудь несприятливий чинник внаслідок зниження чутливості до його впливу. На індивідуальному рівні — це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також — особливості поведінки та способу життя інших. Терпимість до чужого способу життя, поведінки, звичаїв, почуттів, ідей, вірувань є умовою стабільності та єдності суспільств, особливо тих, які не є гомогенними ні у релігійному, ні в етнічному, ні в інших соціальних вимірах.
    Справедливість — мораль та чеснота, вразливість як на суспільне добро, так і на суспільне зло. За Платоном, справедливість — це найвища чеснота, що утримує мужність, поміркованість та мудрість в повній рівновазі й гармонії («кожному своє»).
Записати в зошити.
Паспорт твору Гарпер Лі «Вбити пересмішника» 
Назва твору  -     «Вбити пересмішника»
Автор              -       Гарпер Лі
Рік видання -       1960 рік
Країна            -        Америка
 Жанр             -        роман - виховання
Тема            -     важливою темою можна назвати виховання – у романі показаний справжній ідеальний батько, піднімаються складні теми расизму, нетолерантності суспільства. Неготовність людей прийняти тих, хто будь-чим відрізняється. Лицемірство, коли очевидні факти відкидаються з бажання зберегти мир звичним і зрозумілим; тема добра і зла, справедливості і несправедливості, тема людини і суспільства, відношення між батьками і дітьми, відношення дітей до оточуючих, віра в перемогу.


https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s3590c04a7050f48b/image/i35f61ae0ed5e3419/version/1586347911/image.jpg
Проблематика  -  Центральною проблемою твору є расова ієрархія та нетерпимість - виховання дітей в неповній сім’ї (батьком); - стосунки між братом і сестрою; - стосунки з іншими жителями містечка; расизм і упередження Соціальна нерівність; проблеми родини та виховання; проблема оточення, у якому ростуть діти; дискримінація; справедливість; толерантність, тема добра і зла, справедливості і несправедливості, тема людини і суспільства, відношення між батьками і дітьми, відношення дітей до оточуючих, віра в перемогу.
 Основні ідеї     -   всі люди створені вільними і рівними в правах, незважаючи на колір шкіри, а захищати принижених і ображених справа справжніх людей, яких не так уже й мало; Всі ми рівні! І треба поважати бажання, спосіб життя і розуміти тих людей, які здаються дивними на перший погляд і живуть не так як ми. 
Головні герої   -   Батько - адвокат Аттікус Фінч
                                 Його діти школярі –Джем та ДжінЛуїза (Всевидько)
                          Ділл – товариш Джема та Джіни Луїзи
                     Том Робінсон, якого захищає в суді Аттікус Сусід Артур Редлі ( «Страхолюд»)
                      Дорослі та юні жителі містечка.
Композиція Книга складається з 31 глави і розділена на 2 частини
Елементи сюжету   Дві сюжетні лінії : Перша - навколо Артура Редлі (Страхолюда), котрий живе в розваленому будинку на одній вулиці з Фінчами і, за балачками оточуючих, є якимсь монстром. Діти бешкетують, всяко хочуть виманити Страхолюда . Несподівано Страхолюд відповідає їм взаємністю, даруючи їм невеличкі подарунки до тих пір, доки вони не потоваришують . Друга – про батька Всевидька і Джема, адвоката Аттікуса Фінче. Місцевий суддя призначає його захисником темношкірого чоловіка Тома Робінсона, якого звинуватили в згвалтуванні білої дівчини. Аттікус підозрює, що справу буде програно, але сміливо протистоїть труднощам, в якийсь момент героїчно стаючи між своїм клієнтом і натовпом людей.
Художні особливості   -  Алегорія образу пересмішника в романі. Пересмішник уособлює саму ідею незайманості, цнотливості, а значить, правди. Убити пересмішника – значить вбити саму невинність.
Значення    -     Назва роману – «Убити пересмішника» – містить в собі надію на справедливе покарання негідника, що піддає сумніву цю основну ідею гуманізму і демократії.
Мудрі думки Гарпер Лі
"Вбити пересмішника" Гарпер Лі - роман, який можуть читати і діти, і дорослі. Книга переносить читача в дитинство і показує, як саме закладається фундамент життя людини.
Прочитайте подані цитати з твору.
Як ви розумієте ці слова?
J "Щоб жити у злагоді з людьми, я перш за все маю жити у злагоді із самим собою."
J "Ти ніколи не зрозумієш людину, поки не подивишся на речі її очима... Поки не влізеш у її шкіру і не походиш в ній." J "Якщо не вважаєш себе винним, не вибачайся..."
J "Що ж, якщо сніг насланий на нас як кара, мабуть, варто грішити."
J "Якщо ти людина ввічлива, то розмовляй з іншими не про те, що цікаво тобі, а про те, що цікаво їм."
J "Є в людині щось таке, що не підкоряється більшості, - це її совість."
J "...коли дитина щось питає, ради Бога, поясни їй. Не треба викручуватися. Діти це діти, вони швидше, ніж дорослі, помічають, коли ми починаємо ухилятися, це їх тільки збиває з пантелику." 
J "... це не образа, коли тебе називають словом, яке комусь здається образливим. Це тільки свідчить, яка жалюгідна душа у людини, що так каже."
J "Юристи, певно теж були колись дітьми."
J «…більшість людей хороші, коли їх зрозумієш»;
J «…розумієш, дівчинко, це не образа, коли тебе називають словом, яке комусь здається образливим, це тільки свідчить, яка жалюгідна душа в людини, що так каже»;
J «…для того щоб жити по совісті з іншими людьми, я повинен жити в злагоді з власною совістю. Діяти по совісті не завжди означає погоджуватися з думкою більшості»;
J «…справжня мужність — це коли ти знаєш наперед, що не переможеш, а все одно борешся, борешся до кінця. Рідко перемагаєш, а все-таки часом перемагаєш». 
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s3590c04a7050f48b/image/i6110ce24bd854448/version/1586349088/image.jpg
Картину Е.Уайєта «Той, хто крокує бур’яном»? вважають своєрідним символом американської літератури. Спробуй довести, що вона - ілюстрація до життя героїв роману «Убити пересмішника» та її автора - американської письменниці Гарпер Лі. Уважно подивіться на це полотно, на якому зображені лише ноги та край плаща людини, що йде по цілині, де не прокладені шляхи, не оброблена місцевість. Ще нічого немає на цій землі - лише бур’ян, який вирвати буде не так-то просто. Однак людина йде вперед. Судячи з поступу міцних і широких ніг, ми можемо здогадатися, що герой цієї картини, - людина впевнена й цілеспрямована, вона досягне свого попри труднощі й небезпеки, розробить цілину, підкорить природу. Він піонер, першопроходець, ентузіаст.
Літературний диктант
1. Де відбуваються події, описані в романі?
2. «Майже всі люди хороші, Всевидько, коли врешті -решт зрозумієш їх». Кому із героїв належать ці слова ?
3. За що Аттікус поважав місіс Дюбоз?
4. Чим захоплювалась міс Моді?
5. Який перший подарунок знайшли діти в дуплі дерева?
6. Чия фотографія на конкурсі виграла 5 доларів?
7. Що подарував Аттікус дітям на Різдво?
8. Який твір читав Джим місіс Дюбоз?
9. Чи були у Келпурнії свої діти?
10. «Найвлучніший стрілок на увесь округ Мейкомба?» Про кого так говорить міс Моді?
11. Кого в романі звати Чарльз Бейкер Харріс?
12. Що загубив Джим під час нічних походеньок біля будинку Артура Редлі?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.   Записати в зошити «Мудрі думки Гарпер Лі» (5)
2.   Дати відповідь на запитання (письмово): Як ви розумієте поняття «психологія натовпу»?


УРОК ЗА 20 ТРАВНЯ 2020РОКУ




    9 клас; 20.05.2020
Ерік Вольф Сігел. «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе й трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.
Ерік Вольф Сігел народився в Америці. У 1958 році закінчив один із найвідоміших університетів Америки — Гарвард.
Наприкінці 1960-х років викладав класичну літературу в Єльському університеті, згодом античну літературу — у Гарвардському та Принстонському університетах. Автор низки наукових праць.
1968 року написав сценарій до анімаційного музичного фільму «Жовтий підводний човен», присвяченого групі The Beatles.
969 року написав повість «Історія одного кохання». Повість Сігала не викликала цікавості видавців, і літературний агент автора запропонував йому написати на її основі сценарій.
Фільм «Історія любові» за сценарієм Сігала вийшов на екрани 1970 року і став лідером прокату. Картину було номіновано на 7 премій «Оскара». Отримав п’‎ять «Золотих глобусів».
Від моменту виходу на екрани «Історії кохання» картину регулярно уводять до списків найромантичніших фільмів.
Читаємо твір

«ІСТОРІЯ ОДНОГО КОХАННЯ» СКОРОЧЕНО
Ерік Сігел «Історія одного кохання»
«Історія одного кохання» короткий зміст (переказ)
Ви можете прочитати за 10 хвилин, але чуттєву повість краще читати повністю, щоб відчути всі переживання героїв.
 Олівер Барретт, блискучий студент Гарвардського університету і син шляхетної родини, приходить в бібліотеку Редкліффского коледжу, щоб підготуватися до іспиту з історії. Там він випадково знайомиться зі студенткою Редкліффа Дженніфер Кавіллері, сірою мишкою. Дженні не відрізняється високим походженням і, за її власними словами, повний «соціальний нуль».
Попри все, Дженні і Олівер закохуються одне в одного і починають зустрічатися. Олівер Барнетт грає в хокейній збірній і запрошує на гру Дженні. Матч збірна Гарварда виграє, і Дженні чекає його після гри. Але на вирішальному матчі Ліги Плюща збірна Гарварда програє, а Олівера б’ють противники. Тільки розмова з Дженні підтримує його. Батько Олівера приходить на всі ігри сина, але у них не дуже близькі стосунки. Дженніфер захоплюється музикою, Олівер приходить на її концерт, і незабаром дізнається, що Дженні планує їхати вчитися до коледжу Парижа і вже отримала стипендію. Він розуміє, що не зможе без неї, Олівер не хоче  відпускати Дженні і пропонує їй одружитися, хоча вони до цього не обговорювали їх майбутнє.
 Дженні і Олівер їдуть знайомитися з його батьками. Знайомство проходить добре, але соціальне походження Дженніфер і їх молодість здаються для батька Олівера непереборними бар’єрами. Батько радить Оліверу почекати з одруженням, але Олівер не має наміру перевіряти свої почуття. Олівер йде проти волі батька і позбавляється його фінансової підтримки. Незабаром Дженні і Олівер їдуть знайомитися з Філом Кавіллері, батьком Дженні. Він не проти їх весілля, Філ любить свою дочку і бажає її щастя. Філ тримає пекарню в Кренстоні, він сам виховував дочку після смерті дружини. Дженні і Олівер закінчують коледжі, і одружуються.
 Олівер намагається переконати ректора Школи права дати йому стипендію, адже оплачувати навчання він не може. Але стипендію він так і не отримує. Дженні і Олівер знімають маленьку квартиру на околиці і намагаються заробити гроші на життя, на оплату навчання, на їжу. Вони щасливі разом, кохають одне одного, хоча і живуть дуже бідно. Дженні працює викладачем приватної школи. Походи до друзям, на футбольні і хокейні матчі вони дозволити собі не можуть, але зате мають масу часу насолоджуватися один одним.
 Олівер отримує запрошення на ювілей батька Олівера Барретта, але йти відмовляється. Ставши третім по успішності випускником Олівер отримує кілька вигідних пропозицій роботи і займає позицію в престижній нью-йоркській юридичній фірмі. Пара переїжджає в Нью-Йорк, нарешті вони можуть не думати про гроші, адже у Олівера хороша зарплата. Тепер Олівер і Дженні замислюються про дитину. Проходить деякий час, але завагітніти у Дженні так і не виходить, і вони звертаються до лікарів.
 Лікар призначає масу аналізів і незабаром повідомляє Оліверу, що Дженні страждає від лейкемії і не буде жити довше, ніж кілька місяців. Олівер вражений, а лікар повідомляє, що лікування на такій стадії вже неможливо. Доктор радить Оліверу поводитися природно і не говорити поки Дженні про хворобу. Олівер опікується Дженні, він не може уявити життя без неї і не знає як зможе все це пережити. Відповідно до вказівок лікаря, Олівер намагається жити нормальним життям, не кажучи Дженні її стан. Він вирішує відвезти її в Париж, знаючи, що саме це її мрія. Але Дженні все-таки дізнається від лікаря, що хвора після того, починає відчувати себе не дуже добре. Олівер шкодує, що вона не дізналася це від нього, тепер їх дні разом злічені. Дженні відмовляється від поїздки в Париж. Спочатку Дженні намагається продовжувати готувати, прибирати, але незабаром зовсім слабшає і Олівер бере всі обов’язки по дому на себе. А коли сили її покидають, вона просить Олівера відвезти її в лікарню. І він, і вона розуміють, що більше вона додому не повернеться.
 Дженні починають робити дорогу терапію раку, і Олівер незабаром стає не в змозі дозволити собі лікарняні витрати. Зневірившись, він йде за фінансовою допомогою до свого батька. Замість того, щоб сказати своєму батькові, що ці гроші для лікування Дженні, Олівер не називає причин. Батько вважає, що Олівер зрадив Дженні і тепер йому потрібні гроші, щоб вирішити цю проблему, а Олівер не в силах назвати справжні причини. Все ж батько виписує йому чек.
 Олівер не ходить на роботу і весь час проводить біля лікарняного ліжка дружини. Найважче йому повідомити про хворобу Дженні Філу. Філ приїжджає в Нью-Йорк і живе в будинку Олівера. Філ постійно займається прибиранням, і щоб не думати про майбутнє, і в надії, що Дженні колись повернеться в цей будинок. Дженні говорить з батьком про похорони, а потім просить зайти Олівера. Вона просить його, не звинувачувати себе в тому, що трапилося, і просить його міцно обійняти її, перш ніж вона помре. Коли батько Олівера розуміє, що Дженні хвора і що його син просив гроші на її лікування, він відразу ж відправляється в Нью-Йорк. На той час, коли він досягає лікарні, Дженні вмирає. Олівер Барретт  вибачається перед сином, який відповідає словами Дженні: “Любов означає, що ніколи не потрібно говорити “пробач”…” і обіймає батька.
Записуємо в зошити.
“Історія одного кохання”
 Аналіз твору
Автор – Ерік Сігал
 Рік написання – 1969
 Жанр – кіноповість
Тема : любов та відданість, життя та смерть.
 Історія кохання сина мільйонера Олівера до дочки італійського емігранта Дженніфер.
 Ідея: драматичність кохання, людяність. Справжнє кохання допомагає долати негаразди і дає сили наповнювати змістом і ніжністю навіть останні дні життя. Темі кохання автор приділяє значну увагу, адже саме в коханні найяскравіше виявляється сутність людини. Цей твір показує, що коли людина щиро кохає, для неї не має значення ні врода, ні гроші, ні статус, вона може бути просто щасливою.
 Проблеми у творі “Історія одного кохання”: цінності життя, стосунків батьків і дітей, бідності й багатства, соціальної нерівності.
Головні герої: Олівер Барретт IV, Дженніфер Кавіллері, Філ Кавіллері (батько Дженні), Олівер Баррет III (батько Олівера), Елісон Форбс Барретт — мати Олівера. Особливості композиції: кільцева композиція: твір починається і закінчується повідомленням про смерть Дженніфер, розділи твору – це окремі епізоди-спогади Олівера.
 Розв’язка на початку твору, основна частина – не як познайомилися, а як прощалися (за емоційною напругою).










Робота над характеристикою головних героїв твору.
♦ Схарактеризуйте головних героїв твору.
Олівер Барретт IV (двадцятилітній студент-відмінник Гарвардського університету, спортсмен, нащадок відомої та багатої родини).
Дженніфер Кавіллері (донька емігранта, студентка музичного факультету Редкліффського коледжу. Вона цікава, примхлива, розумна, але не має високого статусу).
♦ Чи сподобалася вам ця повість?
♦ Які думки він навіює?
♦ Чого навчає нас цей твір? (Коли людина щиро кохає, для неї не має значення ні врода, ні гроші, ні статус, вона може бути просто щасливою.)
♦ Які проблеми, крім кохання, порушено у творі Е. Сігела? (Цінності життя, стосунків батьків і дітей, бідності й багатства, соціальної нерівності)
Інтерактивна вправа «Сенкан»
Кохання.
Казкове й недосяжне.
Підносить, окрилює, зникає.
Утримати його уміють одиниці.
Мрія.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до контрольної роботи.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ







 

 

 

 

9 клас; 25.05.2020.

Контрольна робота № 6 по темі:«Література ХХ – ХХІ століття. Життя, історія, культура»

Вибирайте варіант і успішного виконання роботи.

Варіант 1.

І рівень
1. Країна, де Шолом - Алейхем прожив 45 років?
А
Б
В
Г




а) Польща;
б) Росія;
в) Україна;
г) Німеччина.
2. Як звати дружину Тев’є?
А
Б
В
Г




а) Герда;
б) Ганна;
в) Голда;
г) Галя.
3. Якою ковбасою професор Преображенський пригощає Шарика при першій зустрічі?
А
Б
В
Г




а) Лікарською;
б) Краківською;
в) Ліверною;
г) Любителькою.


А
Б
В
Г




4. Р. Бредбері «4510за Фаренгейтом» - це твір, де зображена країна, в якій …?(декілька відповідей)
а) знищують літературні видавництва;
б) заборонена література;
в) квартири письменників не відбираються;
г) існує дозвіл на написання  літератури .
5. В який історично-відомий період для Америки відбуваються події роману?
А
Б
В
Г




а) Громадянська війна;
б) Велика депресія;
в) Біржовий крах 1929 року;
г) Незалежності.
6. Дженіфер (з твору Е. Сігела «Історія одного кохання») захворіла на …?
А
Б
В
Г




а) лейкемію;
б) тиф;
в) грип;
г) склероз.

ІІ рівень
7. Чучело, якої тварини не подобається Шарику в кабінеті професора?
8. Хто є «європейське світило науки» у творі «Собаче серце»?
9. Хто з відомих українських акторів тріумфально виконав роль Тев’є у Національному академічному драматичному театрі ім. І. Франка?

ІІІ рівень
10. Визначте проблематику роману Р. Бредбері «4510 за Фаренгейтом».
11. Визначте тему твору Ерік Сігел «Історія одного кохання»?

ІV рівень
12. Виконайте одне з поданих завдань:
1. Напишіть міні-твір на тему: «Мої враження від Р. Бредбері «4510 за Фаренгейтом»
2. Напишіть міні-твір на тему: «У чому полягає проблема життя і смерті, любові і відданості» (за твором Еріка Сігела «Історія одного кохання»)






Варіант 2.

І рівень
1. Ім’я коханої Соломона Рабиновича? 
А
Б
В
Г




а) Голька;
б) Голда;
в) Мольда;
г) Налька.
2. Скільки було дочок у Тев’є?
А
Б
В
Г




а) 3;
б) 5;
в) 7;
г) 9.
3. Яку частину людського мозку пересадили собаці Шарику?
А
Б
В
Г




а) Мозочок;
б) Мозолисте тіло;
в) Зоровий нерв;
г) Гіпофіз.
4. Як звати головного героя твору «Собаче серце»?
А
Б
В
Г




а) Гай Монтег;
б) Бернард Маркс;
в) Уінстон Сміт;
г) Гай Сміт.
5. Відомо, що «Вбити пересмішника» - це глава спогадів дитинства Харпер Лі, яка була частиною роману …?
А
Б
В
Г




а) «Втікай, очкарику!»
б) «Дитинство Фінг»
в) «Іди, вартового постав»;
г) «Собаче серце».
6. Кому належить опис «Блискучий студент Гарвардського університету і син шляхетної родини, крім того грає в хокейній збірній»?
А
Б
В
Г




а) Ерік;
б) Філ Кавіллер;
в) Олівер;
г) Раскольнікові.

ІІ рівень
7. Назвіть ім’я та по батькові громадянина Шарикова.
8. Оточення ставиться  до героїні роману Р. Бредбері «4510за Фаренгейтом» Клариси Макіллан як …?
9. Складіть словесний опис Дженні з твору Е. Сігел «Історія одного кохання».

ІІІ рівень
10. Складіть короткий паспорт-характеристику Лі Гарпер «Убити пересмішника».
11. З чого почалася справа Тев’є як молочника за твором Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»?

ІV рівень
12. Виконайте одне з поданих завдань:
1. Напишіть міні-твір на тему: «Великий майстер слова Рабинович»
2. Лист до Гарпер Лі.

Варіант 3.

І рівень
1. Виберіть ті школи, де навчався Шолом-Алейхем?
А
Б
В
Г




а) Домашня;
б) Хедер;
в) Повітові;
г) Пансіон.
2. З скількох частин складається роман «Тев’є-молочар»?
А
Б
В
Г




а) 6;
б) 7;
в) 8;
г) 9.
3. Автором якого твору не є М. Булгаков?
А
Б
В
Г




а) «Собаче серце»;
б) «Біла гвардія»;
в) «Гра в бісер»;
г) «Батум».
4. Який номер кімнати, в якій проводили страшні тортури?
А
Б
В
Г




а) 100;
б) 1;
в) 101;
г) 1001.
5. Яку премію отримав роман через рік після видання?
А
Б
В
Г




а) Нобелівську;
б) Букерівську;
в) Пулітцерівську;
г) Греммі.
А
Б
В
Г




6. Яка мрія була у Дженні?
а) стати відомою співачкою;
б) відвідати концерт Ані Лорак;
в) покататись на лижах;
г) поїхати до Парижу.

ІІ рівень
7. З якого свята повертаються діти, коли на них напав Боб Юелл?
8. Кому належить вислів: « Любов означає, що ніколи не потрібно говорити «пробач»…»?
9. Напишіть ім’я  відомого письменника, що згадується у творі «Історія одного кохання».

ІІІ рівень
10. Чому в Олівера складні стосунки з батьком? Поясніть.
11. Складіть словесний образ Олівера.

ІV рівень
12. Виконайте одне з поданих тем:
1. Проведіть паралелі між фантастичним твором Р. Бредбері «4510 за Фаренгейтом» та тенденціями сьогодення.
2. Напишіть міні-твір на тему: «Живи так, ніби ти щойно на світ народився». ( за  творчість  Шолом-Алейхема)

Варіант 4.

І рівень
1. Скільки років Рабинович працював над основним твором свого життя?
А
Б
В
Г




а) 5;
б) 10;
в) 17;
г) 20.
2. Що запропонував Менахем-Мендл Тев’є?
А
Б
В
Г




а) купити ще одну корову;
б) одружитись на його дочці;
в) заробити грошей на біржі;
г) піти в шинок (корчму).



3. В якому році відбуваються події повісті «Собаче серце»?
А
Б
В
Г




а) 1804;
б) 1864;
в) 1924;
г) 1984.
4. Що означає назва твору Р. Бредбері «4510 за Фаренгейтом»?
А
Б
В
Г




а) псевдонім головного героя;
б) температура за якої може статися глобальна катастрофа на землі;
в) температура самозаймання паперу;
г) назва кав’ярні, де зазвичай відпочивали пожежники.
5. Хто вбив Боба Юела за твором «Вбити пересмішника»?
А
Б
В
Г




а) Аттікус;
б) Страшило Редлі;
в) Джим;
г) Аттікус і Джим.
6. Хто з письменників періоду ХХ-ХХІ століття помер 17 січня 2010 року від гострого інфаркту міокарду?
А
Б
В
Г
Д





а) Шолом-Алейхем;
б) М. Булгаков;
в) Рей Бредбері;
г) Гарпер Лі;
д) Е. Сігел.

ІІ рівень
7. Який американський письменник став прототипом Ділла?
8. Проблему справедливості та толерантності порушено у творі … .
9. Яка актуальність повісті М. Булгакова «Собаче серце»

ІІІ рівень
10. Антиутопія – це …
11. На чиєму боці  Дженні в конфлікті Олівера з батьком? Чому вона намагається їх помирити?

ІV рівень
12. Виконайте одне з поданих тем:
1. Напишіть міні-твір на тему: «Біблійні мотиви в повісті «Собаче серце»
2. Напишіть міні-твір на тему: «Сучасні інтерпретації  твору «Тев’є-молочар» Шолом-Алейхема в театрі, кіно та  в інших видах мистецтва»







9 клас;   27.05.2020
Перевіряємо себе. Повторення.
Тестова робота.
Запитання 1
1. Поміж основних проблем, які порушено у повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар», немає проблем:
варіанти відповідей

а) філософських;
 б) етичних;
 в) екологічних;
 г) історичної долі єврейського народу.

Запитання 2
 Функцію вистежування й покарання Монтеґа у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» виконував:
варіанти відповідей

а) дрон;
б) пожежна машина-робот;
в) електричний пес;
г) термінатор.
Запитання 3
3. Дочка Тев’‎є-молочара Цейтл із повісті Шолом-Алейхема взяла шлюб із:
варіанти відповідей
 а) студентом;
 б) писарем;
 в) кравцем;
 г) підрядником.
Запитання 4
Завданням пожежників у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» було:
варіанти відповідей
 а) гасіння пожеж;
 б) спалення книг;
 в) профілактична робота з пожежної безпеки серед населення;
г) покарання порушників протипожежної безпеки.
Запитання 5
У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар»: ««Звідки ти родом — чи з наших, чи, може, з Литви?» — «Рід мій походить від Адама, а сам я,— каже він,— тутешній, ви мене знаєте»» використано такі засоби комічного:
варіанти відповідей
 а) гумор;
 б) сатира;
 в) гротеск;
 г) сарказм.
Запитання 6
«Убити пересмішника» в однойменному романі Н. Г. Лі означає:
варіанти відповідей
 а) знищити безневинну істоту;
 б) бути влучним стрільцем;
 в) бути безпринципною особою;
 г) впіймати злодія.
Наступні завдання:
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Поміж основних проблем, які порушено у повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар», немає проблем:
а) філософських;
б) етичних;
в) екологічних;
г) історичної долі єврейського народу.
2. Функцію вистежування й покарання Монтеґа у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» виконував:
а) дрон; б) пожежна машина-робот;
в) електричний пес; г) термінатор.
3. Дочка Тев’‎є-молочара Цейтл із повісті Шолом-Алейхема взяла шлюб із:
а) студентом; б) писарем;
в) кравцем; г) підрядником.
4. Завданням пожежників у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» було:
а) гасіння пожеж;
б) спалення книг;
в) профілактична робота з пожежної безпеки серед населення;
г) покарання порушників протипожежної безпеки.
5. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар»: ««Звідки ти родом — чи з наших, чи, може, з Литви?» — «Рід мій походить від Адама, а сам я,— каже він,— тутешній, ви мене знаєте»» використано такі засоби комічного:
а) гумор; б) сатира;
в) гротеск; г) сарказм.
6. «Убити пересмішника» в однойменному романі Н. Г. Лі означає:
а) знищити безневинну істоту;
б) бути влучним стрільцем;
в) бути безпринципною особою;
г) впіймати злодія.
Достатній рівень (3 бали)
7. Схарактеризуйте образ Тев’‎є-молочара за однойменною повістю Шолом-Алейхема, висловіть своє ставлення до особистостей його типу.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Складне прозріння особистості в тоталітарному суспільстві (за романом Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом» та історичними й сучасними подіями у світі)»;
б) продовжте історію доньок Тев’‎є-молочара за однойменною повістю Шолом-Алейхема.
ІІ варіант
Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)
1. Основними рисами Тев’‎є-молочара з однойменної повісті Шолом-Алейхема були:
а) життєвий оптимізм; б) сміливість, мужність;
в) пихатість, далекоглядність; г) обачність, обережність.
2. Найболючішою проблемою з-поміж тих, які можна розв’‎язати, твору Е. В. Сіґала «Історія одного кохання» є проблема:
а) батьків і дітей; б) гордості й упередження;
в) відданості та зради; г) здійснення мрій.
3. Поміж основних ідей роману Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» немає ідеї:
а) осуду тоталітарного режиму;
б) неоціненної значущості художніх книжок;
в) великого значення любові, взаєморозуміння, живого спілкування;
г) багатства та бідності.
4. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар»: «Авжеж, авжеж,— кажу,— від вашої ласки, Реб Лейзер-Волф,— голова може попухнути: взимку снігу не випросиш, це ми знаємо вже давно, ще з старих часів» використано такий засіб комічного:
а) гротеск; б) парадокс;
в) іронію; г) гумор.
5. Зі світу, де живе Ґай Монтеґ із твору Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом», майже зникли:
а) емоції; б) дерева;
в) дикі тварини; г) різні хвороби.
6. Дочка Тев’‎є-молочара Годл із повісті Шолом-Алейхема вийшла заміж за:
а) кравця; б) м’‎ясника;
в) студента; г) писаря.
Достатній рівень (3 бали)
7. Схарактеризуйте образ Ґая Монтеґа (за романом «451° за Фаренгейтом» Р. Д. Бредбері), висловіть своє ставлення до особистостей його типу.
Високий рівень (3 бали)
8. Виконайте одне із завдань (за вибором):
а) напишіть твір «Філософські й етичні проблеми у творі Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар»»;
б) складіть обґрунтований діалог між оптимістом і песимістом щодо майбутнього Землі та людства (за романом «451° за Фаренгейтом» Р. Д. Бредбері).


Комментариев нет:

Отправить комментарий