РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

4 КЛАС ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО



Урок за 16 березня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: Мій рідний край. Створення пейзажу. (Акварель або гуаш). Визначення центру, ліній горизонту, узгодження із ними інших частин зображення.
Матеріали та інструменти: олівець, ластик, аркуш паперу, палітра, фарби.
Хід уроку
1. Організаційний момент. Створення позитивного настрою.
2. Актуалізація опорних знань
-Що ви уявляєте, коли говорять слово «природа»?
-Як ви думаєте, що значить любити і берегти природу? (Вміти бачити красу в природі, берегти цю красу, розуміти, що ми – це невід’ємна частина природи і від нас залежить, яким буде світ завтра.)

- Ми живемо в одному з наймальовничіших куточків України. Тут вишневі садки,повні солов’їного співу, плакучі верби над ставками . Ми наскільки звикли до цієї краси, що інколи перестаємо помічати її.
3. Повідомлення теми і мети уроку
Практична робота
Пригадайте улюблені куточки природи рідного краю. Намітьте композицію: визначте її центр, лінію горизонту та узгодь з ними інші частини зображення.
Вибравши об’єкт малювання, визначаємо розташування предмета відносно лінії горизонту.
Детально промальовуємо перший план і узагальнено – другий, дальній. (Повторюємо правила перспективи.)
Виконання ескізу в кольорі.
Починаємо роботу в кольорі із неба. Частину аркуша до лінії горизонту зволожуємо чистою губкою.
Наносимо кольори неба (блакитний, синій, фіолетовий), залишаємо плями хмар.
Для грозових хмар змішуємо чорний, синій, фіолетовий кольори.
Показуємо рух хмар.
Зафарбовуємо фон – землю. (Які кольори осінньої землі, трави? Чи можна зафарбувати їх одним кольором?)
На світло-коричневий фон «по вологому» наносимо зелені, жовті, коричневі відтінки. Коли підсохне, деталізуємо. Не забудьте, що з віддаленням кольори набувають холодних відтінків. Доберіть колорит відповідно до пори року, настрою.
Змішувати можна не більше двох кольорів.
Пензлем рухаємо в одному напрямку не більше трьох разів (щоб не розкачувати папір).
Кольори наносимо від світлого до темного.
Використовуємо змішування кольорів на палітрі, не малюємо одним чистим кольором.
Деталі (дерева, кущі, листки) малюємо «по сухому».
5. Підсумок уроку
 Справилися? Молодці! Сфотографуйте свої роботи і пришліть по вайбері.


Урок за 23 березня 2020 року

Образотворче мистецтво

Тема: Пам’ятки архітектури. Малювання пам’ятки архітектури. (Графічні матеріали на вибір).

- Сьогодні у нас незвичайний урок - урок творчої уяви, думки, фантазії, розвитку творчих здібностей.

- Які історичні пам’ятки ви впізнали на фото.



-Діти , ви переглянули пам’ятки архітектури? А що таке архітектура ми з вами сьогодні і пригадаємо.
Архітектура – мистецтво створення споруд, яке формують просторове середовище для життя та діяльності людини (для побуту, праці , відпочинку, культури та спілкування).
-      Яке, на вашу думку, призначення будівництва?
-       Хто головний у будівництві?
Архітектору потрібно вміти малювати, креслити, володіти кольоровим просторовим уявленням, уміти сміливо й цікаво фантазувати.





Послідовність виконання малюнку:
Роздивіться пам’ятку архітектури на представлених фотографіях.

Намалюйте пам’ятку архітектури рідного краю.
Оберіть точку зору, з якої вона виглядатиме найкраще.
Якщо висота споруди більша за ширину, оберіть вертикальний формат, якщо навпаки — горизонтальний. Якщо вони приблизно однакові, можна виконати зображення на квадратному аркуші.
- Уявіть майбутній малюнок. Яке місце займатиме споруда?
- Визначити лінію горизонту;
- Звернути увагу на пропорції, форму;
- Побудувати споруду (фронтальна перспектива);
- Намалювати другорядні елементи композиції;
- Визначити кольорове вирішення композиції;
- Деталізувати передній план;
- Завершити малюнок.



6 квітня  2020 року
Образотворче мистецтво
Тема. Парки, сквери, бульвари. Створення композиції «Паркова алея», «У затишному сквері», «Міський бульвар» (на вибір). Плановість у зображенні.
- В яких місцях, де можна помилуватися красою квітників, дерев, цілих алей, у вихідні дні ви відпочиваєте разом з батьками? (скверах, парках, бульварах)
Чудовим місцем культурного відпочинку є парки, сквери й бульвари з декоративними деревами, кущами, клумбами. Вони прикрашають і доповнюють архітектуру міста, надаючи йому неповторного образу.
Парки і сквери розташовані серед архітектурної забудови міста. Вони створюють умови для розваг і занять спортом на відкритому повітрі, допомагаючи зберегти городянам здоров’я.
У парках, окрім зелених насаджень, розміщують альтанки, скульптури, фонтани, мости, штучні водойми — малі архітектурні форми. Зелені насадження та малі архітектурні форми створюють єдине гармонійне середовище. А на картинах художників які зображають мальовничі рукотворні куточки саме альтанки, мости, фонтани стають центрами композицій. 
Ландшафтна архітектура — це архітектура відкритих просторів, галузь містобудування, мета якої — формування сприятливого зовнішнього середовища для життєдіяльності та відпочинку населення в містах, приміських зонах, сільській місцевості з урахуванням функціональних, естетичних і техніко-економічних вимог.

Особливої популярності вони набули при дворах правителів і вельмож країн Сходу (наприклад, одне з чудес світу — сади Семіраміди).
Ландшафтний дизайн — поняття власне XX ст. Термін виник в Західній Європі в густо населених та індустріально розвинених країнах: Великій Британії, Німеччині, де масова індустріалізація і зростання передмість швидко призвели до тиску на навколишнє середовище. Сьогодні склалися такі основні типи парків:
• терасні (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами);
• мініатюрні сади (у давньоримських перистилях, іспано-мавританських дворах; японські сади — символічні композиції з води, рослин і каміння).
• пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами
Термін «ландшафтна архітектура» вперше з’явився завдяки шотландцеві Гілбертові Лаїнгу Мізону, який так назвав свою книгу, видану в Лондоні 1828 року: «Ландшафтна архітектура і видатні художники Італії».
Практична робота
Підготовчі вправи
1. Ваш малюнок має відображати ваші враження та почуття. Спочатку виконайте швидкий начерк, використовуючи фото- або відеоматеріали.
2. Потім створіть ескіз майбутньої композиції.
3. Поміркуйте, що цікавого буде у центрі вашої композиції.
4. Дотримуйтеся плановості у зображенні природного середовища.
5.Пригадайте, що таке «лінійна перспектива» та застосуйте її для зображення алеї парку та далечіні.
Самостійна творча робота учнів




 

Урок образотворчого мистецтва за 13 квітня
Тема. Чарівні ліхтарі. Створення композиції. Вибір формату аркуша в залежності від пропорцій зображеного.

1. Актуалізація опорних знань учнів
- Хто такі ландшафтні дизайнери?
- Що є об’єктами ланшафтной архітектури?
2. Повідомлення теми і мети уроку
- Прослухайте вірш і відгадайте тему нашого сьогоднішнього уроку.
Як тільки сонечко лягає спати ,
В містечку починають гноми працювати.
Запалюють на стовпчиках вгорі
Вони чарівні диво-ліхтарі.
Матусі колискові малюкам співають,
Ліхтарики ж їх сон оберігають.
Чарівне світло всюди проникає.
І стороною лихо обминає.
- Тема нашого уроку «Чарівний ліхтарик». Ми познайомимось з історією виникнення ліхтарів, їх видами і формами. Ви спробуєте створити ескіз власного «чарівного ліхтарика».
3. Робота над темою уроку
Розповідь
- Для початку трішки історії.
Ліхтар на рос. фонарь, грец. Phanarion, від phanos – світоч, факел. І справді в давнину вулиці освітлювались факелами, закріпленими на стінах будинків. Але тільки на свята.
Перші спроби використовувати штучне освітлення на вулицях міст відносять до початку XV століття. В 1417 році лондонський мер Генрі Бартон розпорядився вивішувати ліхтарі зимовими вечорами, щоб розсіяти непроглядну пітьму у британській столиці.


На початку XVI століття жителів Парижу зобов’язали тримати світильники біля вікон, які виходять на вулицю. За часів Людовіка XІV столицю Франції наповнили багато чисельні ліхтарі. «Король-сонце» видав спеціальний указ про вуличне освітлення в 1667 році. За легендою, саме через це, царювання Людовіка назвали блискучим.


Спочатку ліхтарі були тільки масляні, але з часом з’явилися спиртові, керосинові і газові ліхтарі. Світили вони тускло , іноді зовсім не горіли. В 1873 році на Одеській вулиці в Петербурзі вперше в світі запалився електричний ліхтар, який був створений винахідником Олександром Лодигіним. Саме на цьому місці відкрився музей ліхтарів під відкритим небом і було встановлено пам’ятник ліхтарику.


Метод «Порівняльна характеристика»


- Ми з вами бачимо багато ліхтарів. Чим вони відрізняються?
- У кожного з них своя форма, «особливий одяг». І це не дивно, тому що вигадав і прикрасив ними місто художник.
4. Практична робота
-Кожен із вас сьогодні перетвориться в художника-дизайнера. Вашим завданням буде створення ескізу ліхтаря. Намагайтесь знайти власний образ ліхтаря . Визначтесь, він освітлює під’їзд театру, будинку, вулиці, алею у парку чи старовинний казковий замок. 
• визначтесь із розташуванням малюнка на папері;
• оберіть ту геометричну фігуру, якій найбільше відповідає форма вашого майбутнього ліхтаря;
• легким штрихами позначте контури фігури;
• промалюйте деталі;
• додайте дрібні елементи оздоблення;
• при потребі розфарбуйте .



5. Підсумок уроку

Образотворче мистецтво за 27 квітня
Тема. Секрети вишитого рушника.Види образотворчого мистецтва. Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю.

  Сьогодні  ми будемо створювати ескіз орнаменту вишивки рушника, та детальніше ознайомимося з українським рушником.
  Одним із найстаріших та найрозповсюдженіших видів декоративно-прикладного мистецтва є вишивка. Археологи стверджують, що на теренах України вишивка існувала ще з часів трипільської культури. Так, у селі Мартинівці Черкаської області було знайдено скарб, що датується VI століттям нової ери — фігурки чоловіків, одягнених у сорочки з вишивкою на грудях.
Сестра Володимира Мономаха Анна створила в Києві, в Андріївському монастирі, школу, де молоді дівчата вчилися вишивати золотом і сріблом.
На іконах того часу бачимо зображення людей у вишиваному одязі. Збереглися вишивки також із козацьких часів.
З часом на різних українських територіях вишивки зазнали чималих змін у мотивах і барвах, однак при цьому не втратили оригінального стилю.
Найпоширенішим кольором української вишивки є червоний і чорний.
За давнім звичаєм оберегом кожної оселі є рушник. Адже всі важливі події в житті людини пов’язані з рушником — народження, заручини, весілля, спорудження нової оселі, зустрічі гостей, проводи. Не було оселі в Україні, котру б вони не прикрашали. Хоч би якою убогою не була хата, ці витвори народного мистецтва вражали багатством кольорів, вважалися обличчям оселі, її господині.
По рушниках судили про жінку та її дочок. Ці дива були найбільшим доказом жіночої майстерності. Гарний рушник висів біля порога на кілочку в кожній хаті. Ним витирали руки і посуд, накривали діжку з тістом, спечений хліб. З ним ходили доїти корову.
Із рушником, як із хлібом, вшановували народження дитини в родині, одружували дітей, зустрічали гостей, виряджали в далеку дорогу батька, сина, чоловіка, коханого, проводжали людину в останню дорогу. Вишиваними рушниками в хаті прикрашали ікони, портрети батька, сина, чоловіка або брата.
Виряджаючи чоловіків або синів у нелегкі походи проти ворогів, матері, дружини, кохані дарували їм на пам’ять вишиті рушники.
Рушники за призначенням можна поділити на побутові та обрядові. Від цього утворилися їхні назви:
• утирач (для рук і обличчя);
• стирок (для посуди, столу, лави);
• покутник (ним обвішували стіни, ікони, портрети);
• плечовий (ним пов’язували сватів);
• подарунковий (обрядовий, весільний).
Найчастіше рушник вишивають хрестиком, гладдю. Починали вишивати рушники вранці, коли сонце підходило вгору до зеніту, а не увечері. Ніколи не розпочинали вишивати зопалу. Спочатку про це роздумували, заспокоювалися, молилися.


Прошу переглянути відео за посиланням та вибрати орнамент майбутнього малюнка.

Практична робота.

Підсумок уроку. 
— Що є символом — оберегом родини?
— Які види рушників за призначенням вам відомі?
— З якими символами вишивок ви сьогодні ознайомились?
— Які кольори використовували у вишивках українські майстрині?
— Яку роль відіграють рушники в житті людини в наш час?


Образотворче мистецтво за 4 травня
Тема. Українські сувеніри.Поняття про оформлення вітрин як один із різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування різних за розміром та кольором предметів.

    - Діти, ви неодноразова мандрували вулицями нашого міста, знайомились з різноманітними спорудами, парками, скверами, будівлями, які створила людина. Це все створює обличчя кожного міста, його образ. Саме за цими ознаками ми можемо сказати, в якому місті знаходимось.  
 - Скажіть, візиткою якого міста є Софіївський собор? (Київ).
-  А Ейфелева вежа? (Париж).

- Хто ж створює обличчя міста неповторним, красивим, хто прикрашає вулиці міста квітами, скульптурами?
- Художники, дизайнери, архітектори.
- Звичайно, завдячуючи праці архітекторів, художників і дизайнерів кожне місто красиве по-своєму.
    Сьогодні ми продовжимо говорити про роль художників в нашому житті, здійснимо заочну подорож вулицями міста.
У кожної вулиці, як і у людини, є свої неповторні риси. Їх складають красиві будівлі, оформлення нижніх поверхів і магазинів.

   - Сьогодні ми з вами познайомимось з оформленням вітрин магазинів, дізнаємось для чого їх прикрашають, і звичайно, хто це робить. Крім цього ми спробуємо створити ескіз вітрини магазину «Українські сувеніри» у техніці «колаж».
    Для цього нам будуть потрібні ножиці, клей, журнали, заготовки вітрин.
- Перш ніж, стати до роботи , давайте поміркуємо, хто оформляє вітрини? (Художники, художники-дизайнери).
- Художник-дизайнер створює оформлення вітрин для того,щоб  вулиці міста стали красивими, а головне, щоб перетворити звичайних перехожих у відвідувачів магазину, а ще краще в покупців, тобто привабити якомога більше покупців. Художник спочатку розробляє ескіз оформлення вітрини, відповідно правил, після цього за ескізом виконують і саме оформлення.
Магазин завжди розпочинається з вітрини. Нерідко покупці заходять до магазину , побачивши щось цікаве на вітрині, як правило по вітрині судять про асортимент товарів в магазині.
  Вітрина - це реклама, з якої ми можемо судити про товар. Отже, як і для реклами, існують правила.
Опрацювання правил оформлення вітрин
- хороший смак, фантазія і почуття міри;
- розумне поєднання кольорів;
- хороше освітлення;
- грамотне композиційне рішення (правильною вважається композиція, в якій всі предмети знаходяться на своєму місці, якщо прибрати один з них, то порушиться цілісність картини; в поганій композиції зникнення предмета ніхто не помітить);
- наявність назви магазину;
- відповідність стилю оформлення вітрини іміджу самого магазину;
- доглянутий і відремонтований фасад будівлі.

Практична робота
 - Щоб виконати завдання  подумайте, які вироби будуть представлені у вітрині.
 - Поміркуйте, які товари за розміром та кольором краще розмістити на передньому плані, а які — на дальньому.
 - Намітьте ескіз розміщення предметів на аркуші.
 -  Визначтеся, хто який предмет зображатиме.
 -  Готові малюнки виріжте та наклейте у  композицію.
- Для виконання завдання скористаємось журналами (в них є велика кількість намальованих сувенірів та їх фото).

Щоб розробити ескіз оформлення вітрини необхідно:
-         Вирізати необхідні елементи із журналу;
-         Наклеїти елементи, створивши красиву композицію вітрини.

Повторення правил користування інструментами та матеріалами
Самостійна робота учнів



Образотворче мистецтво за 18 травня
Тема. Україна – моя Батьківщина.Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції.

- Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини... Нехай тему нашої розмови вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є дорога, явори.
Усе моє все зветься....(Україна).

- Давайте перевіримо, як добре ви знаєте рідний край. Спробуйте  вставити слова, яких не вистачає у вірші.
Ось небо блакитне i сонце в зенiтi!
Моя Україна - найкраща у ... !
Моя Україна - це ліс і озерця,
Безмежні степи i чарiвнi ... .
Красиві пейзажі i гори високі,
Маленькі струмочки i ріки ... .
Міста старовинні i замки прекрасні.
Великі будови і наші, … .
Сади чарiвнi, мальовничії села.
Моя Україна - це пісня ... .
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, ... .
Її обереги - верба i калина.
Найкраща у свiтi - моя ... .
Бо нам найрiднiша Вітчизна i мати.
То як же нам, дітям, її не …!
Моя Україна - козацька слава!
Така волелюбна i мирна … .
Вона дорога нам, i рідна, i мила.
Бо світ перед нами великий ... .
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у свiтi ... .
Слова для довідки: (Весела, сучасні, світі, єдина, кохати, держава, глибокі , чудова, Україна, джерельця, відкрила).

- Тема сьогоднішнього нашого уроку «Україна – моя Батьківщина».
- Діти, що для вас означає слово Батьківщина ?
- Від якого слова воно походить?
- Які ще слова синоніми можна використати для передачі змісту цього слова? (Вітчизна, рідний край)
У кожної людини є велика Батьківщина—країна, де вона народилася. Наша держава називається Україною. Вона має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру.
Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла стежкою до школи.

Поради вчителя щодо організації роботи.
  Сьогодні ви будете дизайнерами, художниками, конструкторами, майстрами.
  Спочатку  дизайнери визначають місце розташування елементів на листку, художники оформляють загальний фон та домальовують деталі,  конструктори вирізають потрібні елементи, майстри аплікації наклеюють їх.
Дану роботу можна як намалювати, так і виконати її у техніці колажу.

Повторення правил техніки безпеки та культури праці
Самостійна практична робота учнів.




Комментариев нет:

Отправить комментарий