РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

6 КЛАС ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

ТТема. Міфологічний жанр

 

Мета:

- навчальна:

продовжувати формувати уявлення про жанрове  розмаїття образотворчого мистецтва, знайомити з понятям міфологічного жанру у живописі, вчити сприймати  та розуміти живописні твори міфологічного жанру;

-  розвивальна:

розвивати художньо-образне мислення, поширювати кругозір, збагачувати мовлення учнів, знайомити з творчістю видатних художників міфологічного жанру, із шедеврами світового живопису;

 - виховна:

виховувати любов до природи, прищеплювати естетичний смак, шанобливе ставлення  до творів мистецтва, зацікавленість живописними творами.

 

Оснащення:

 (для вчителя)мультимедійна дошка, ноутбук,підручник «Світова література.6 клас», авт. О.М. Ніколенко, дошка, магніти, зразки робіт.

Зоровий ряд:  репродукції творів Т. Шевченко « Смерть Лукреції»,І. Рєпін «Садко»,В. Васнєцов « Три богатирі», « Сірін і Алконст», М. Врубель «Демон», «Пан», «Царівна-Либідь», П. Рубенс «Персей і Андромеда», Караваджо « Медуза Горгона», С. Ботічеллі « Весна», презентація « Міфологічний жанр», відеофрагмент екскурсії галереї Уффіци. Флоренція.

Музичний ряд: А. Вівальді.Весна.Частина II.  Квітень(Largo), "времена года", Весна Iii Danza Pastorle, http://plus-music.org/звуки+птиц.

Матеріали та інструменти (для учнів): папір, ножиці, кольорові олівці, фломастери

Тип уроку: комбінований

 

 

Хід уроку

I.                  Організаційний момент

II.               Актуалізація опорних знань

Протягогом цього навчального року ми знайомилися із жанровим розмаїттям образотворчого мистецтва. Ось і сьогодні  продовжимо своє знайомство із жанрами. Для цього пригадаємо..

Бесіда

Що таке жанр?

Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

Визначте, що це за жанр, позначений цифрами.(на дошці)

    Гронування

1.     зображення тем і сюжетів із повсякденного особистого і суспільного життя людини називають жанром (побутовий);

2.     зображення птахів, тварин, комах   передає жанр...(анімалістичний);

3.     зображення природи або певної місцевості називають...( пейзаж );

4.     художній  твір, в кому зображується людина або група людей визначає жанр...(портрет);

5.     художній твір, в якому зображуються речі, що оточують людину називають...(натюрморт)

6.     ?

 

 

 

III.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

А от що зображує ще один із жанрів образотворчого мстецтва ми дізнаємося  сьогодні на уроці. (на дошці – тема уроку).

І в цьому допоможуть ваші знання зі світової літератури. Не випадково на партах лежать ще й підручник з літератури.

Жанр, з яким ми познайомимося,  зародився ще в сиву давнину. Усі уявлення про світ, природні явища, богів з часом перетворилися на легенди, казки та міфи. Давні народи жили в різних куточках світу, тому й міфів існує безліч.

-    А що таке міф?

Міф з грецької – казка, переказ, оповідання, що описує навколишній світ та події за участю богів, демонів, героїв.( слайд 1, 2)

Твори мистецтва, присвячені таким сюжетам називають міфологічними.

 Темою сьогодняшного уроку, як ви здогадались,і  є жанр, який має назву « міфологічний».

IV. Вивчення нового матеріалу.

  Міфологічний жанр ми можемо зустріти у різних видах образотворчого        мистецтва. Це живопис, графіка і скульптура.

-  А які міфи Вам відомі?

Найдавніші міфи - це міфи Давньої Греції та Риму, що називають античними. Цей жанр був надзвичайно популярним XIV- XVII столітті в епоху Відродження. Для митців Західної Європи античне мистецтво слугувало зразком. Не  виключенням були українські  художники.

Зоккрема Т. Шевченко  створив роботу « Смерть Лукреції» (слайд№ 3), а

І.Рєпінпередав казковий образ Садко ( слайд № 4). Працював у цьому жанрові віктор Васнєцов, про що свідчать його твори: «Сірін і Алконст», « Бри богатирі»(слайд  № 5). Не виключенням стала творчість М.Врубеля, що написав своїх  «Демона», « Пана», «Царівна- Либідь» (слайд № 6). Але найвищий розквіт жанра пов'язують з творчістю  таких художників епохи Відродження як П. Рубенс, Рафаель, Каравджо (слайд № 7) і, звичайно, Сандро Ботічеллі, до одного із шедеврів якого ми і звернемося.

Сприйняття та аналіз творів мистецтва

У Флоренції, в галереї Уффіци, зберігається один із шедеврів світового мистецтва – «Весна» Сандро Ботічеллі , який створено понад 500 років тому.  Щоб ближче познайомитись  із шедевром відвідаємо екскурсію й зупинемося біля картини.В цьому нам допоможе мережа  інтернет (відеофрагмент )  www.youtube.com/watch?v=yODHFwMIBSw  

       Ботічеллі. Primavera                            

     - Які міфологічні образи передано у зображенні?

    - Назвіть міфологічні образи картини, що можна віднести до античних?

    - Чому автор назвав картину « Весна»?

   Венера, Грації, Меркурій, Зефір, Флора – вся композиція символізує весну  та красу у всіх її проявах.

Поригадаємо, що вирізняло образ Флори: довгий одяг, листочки, квіти, рослинні мотиви.Щоб передати міфологічний образ та вирізнити з-поміж інших зверенемося до костюма.

Сьогодні ми долучимося до міфологічного жанру і створимо свій костюм для образу Весни. У кожного він буде свій, неповторний, бо у кожного автора  своєуявлення про образ та свої засоби передачі.

V. Практична робота

Інструктаж

Вся робота буде пов'язана зі створеням ескізу костюма та буде відбуватися за таким планом:

-         1) виконання загальної форми;

-         2)конкретизація силуета;

-         3)кольорове рішення;

-         4)оздоблення деталями.

 

Правила безпечної праці при роботі з ножицями

 

Виконання практичної роботи по створенню костюма Весни

Для цього нам знадобиться аркуш паперу, який ми і будемо перетворювати на міфологічний костюм.

Візьмемо аркуш й складемо з нього квадрат, відріжемо зайве.

1.     квадрат скласти навпіл для визначення лінії середини й розкрити;

2.     перегорнути до себе виворіним боком до лінії згину та відвернути бокові частини;

3.     зігнемо заготовку трохи вище середини, виконати  горизонтальні надрізи та від них вертикальн;

4.     за цими лініями згину відвернути назад, потім всі відігнуті частини – всередину (так вийшла загальна форма).

1. 2. 3. 4.

Для конкретизації силуета ьожна змінювати напрями згину, довжини і форми.

          

Кольорове рішення відповідає вашому задуму та передає міфологічний образ Весни.

Оздоблення деталями здійнюємо на власний смак., що допоможе найбільш близько передати образ. У костюмі доречним  буде оздоблення зеленими листочками, сонцем чи квітами. Ви творите свій образ Весни!

   

А допоможе вам в цьому музика ( звучить музичний ряд).

Самостійна робота учнів.

VI. Закріплення нових знань і вмінь

Інтерактивний метод «Мікрофон»

-      Що нового дізналися на уроці?

-      Чи всі задоволені результатами, які отримали на уроці?

-      З творчістю яких художників познайомилися на уроці?

-      Що для вас було найбільш цікавим?

VII. Підсумки уроку

Організація виставки учнівських робіт.

Гра «Екскурсовод»

Запрошую вас на виставку «Весняний вернісаж».

Як називається костюм? Що ви у ньому відобразили?

Шановні відвідувачі вернісажу, яка із робіт на Вашу думку найкраще передає міфологічний образ? Чому?

VIII. Домашнє завдання

Розглянути репродукції картин міфологічного жанру, проаналізувати костюми мілологічних образів.( http://www.khm.at/ – Музей історії мистецтва (Відень); http://smallbay.ru/default.html Віртуальний музей живопису)

Комментариев нет:

Отправить комментарий