РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

5 КЛАС ОСНОВИ ЗДОРОВ Я


Тема: Пожежна тривога. План евакуації.

Мета: розглянути з учнями можливі небезпеки під час гасіння пожеж; ознайомити їх з основними правилами поведінки при евакуації з приміщення, пояснити причини виникнення та способи уникнення задухи; вчити дітей розумно виходити з несприятливих ситуацій і пояснити можливі способи їх уникнення.


Хід уроку

І. Організаційний момент.

Почнемо урок з того, що ви назвете ваше ім’я та риси свого характеру, особисті якості, уподобання, які асоціюються зі словом «вогонь» (запальний, гарячий прихильник…, маю теплі стосунки з…).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Дайте відповідь на питання:

1. Що означає формула «чарка + цигарка = вогонь»

2. Чому заборонено сушити одяг над плитою?

3. Чому не можна стелити килим поблизу каміна?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вогонь може бути другом людини або її ворогом. Особливо небезпечні пожежі в громадських приміщеннях, зокрема в школі, де одночасно перебуває багато людей. Тому в кожній школі є люди, які відповідають за пожежну безпеку – це і директор, і класні керівники, і технічні працівники. Безпеку школи перевіряють пожежники. Та всі їхні зусилля будуть марними, якщо учні проводитимуться необачно, створюватимуть небезпечні ситуації, а в разі їх виникнення діятимуть неорганізовано. Щоб цього не сталося, ми з вами продовжуємо вивчати пожежну безпеку. Тема уроку – “Пожежна тривога. План евакуації.”

Мозковий штурм “Вогонь я використовую ... ”

Ми з’ясували, де ви використовуєте вогонь, але ж відомо, що крім користі вогонь може принести й багато горя.

Учні поділяються на групи (сірник, вогонь, вода, жаринка), в яких обговорюються, записуються і представляються можливі наслідки пожежі:

§    В житловому будинку.

§    В громадських приміщеннях (на вокзалі, в школі, кінотеатрі).

§    На промисловому підприємстві.

§    На військовому складі.

Головна небезпека, від якої гинуть люди на пожежі, – це дим і гаряче повітря, від яких може статися задуха, тому у задимленому приміщенні дихати треба тільки через мокру тканину. У задимленому приміщенні слід пересуватися повзучи, тому що знизу менше диму. Виходячи з приміщення, де виникла пожежа, потрібно щільно зачинити двері, щоб  залишити полум’я без кисню.

Якщо дим в під’їзді (коридорі), треба передусім з’ясувати, що трапилось, а потім якнайшвидше залишити приміщення через основні та запасні виходи. З другого-третього поверхів можна спускатися на зв’язаних простирадлах або кабелях, якщо існує небезпека для життя.

Для того, щоб загасити невелику пожежу (наприклад, в будинку загорівся рушник чи ковдра тощо), потрібно загасити пожежу на стадії загоряння. Для цього буває достатньо затоптати вогонь ногами чи вилити на нього склянку води. Можна накрити вогонь пальтом, килимом, ковдрою, засипати землею чи піском або скористатися вогнегасником.

Для гасіння електроприладів (телевізора, праски тощо) найголовніше – це вимкнути вилку з розетки або вимкнути електрику на щитку. Лише знеструмивши електроприлад, його можна гасити як звичайний осередок вогню. Найкраще накрити його ковдрою, щоб припинити доступ кисню, і залити водою.

 

Фізкультхвилинка.

Провести у вигляді евакуації з класу -  вчитель говорить: “Задимлене приміщення” – і всі показують, як правильно виходити із задимленого приміщення.

Настала черга ознайомитися з планом евакуації з приміщення школи (вчитель показує  план).

 

Згадайте правила виклику пожежної охорони:

·      Набрати 101.

·      Назвати чітко адресу (вулицю, дім, квартиру).

·      Назвати своє ім’я, прізвище.

·      Повідомити, що саме горить.

Кожен з вас самостійно складе правила евакуації з приміщення. Потім ми разом їх узагальнимо:

а)    не штовхатись;

б)   не панікувати, не плакати, не кричати;

в)   не ховатись;

г)    виходити по черзі з приміщення згідно з планом евакуації.

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

 

Ситуаційні завдання.

1.    Ви йдете на горище шукати старий капелюх. Ви візьмете із собою:

а)    сірники;

б)   ліхтар;

в)   свічку.

Поясніть чому?

2.    На хлопцеві загорівся одяг. Як ви йому допоможете?

а)    обіллєте його водою;

б)   скажете, щоб він біг швидше;

в)   накинете на нього цупку тканину:

г)    станете збивати вогонь руками.

3.    Повертаючись зі школи, побачили, що з вікон вашої оселі йде густий, чорний дим. Потрібно ... (викликати службу пожежної охорони, покликати на допомогу людей).

4.    Ваше помешкання раптово почало наповнюватись чадним димом. Потрібно... (з’ясувати причину диму і, якщо можливо, погасити пожежу; провітрити приміщення; повідомити сусідів чи батьків).

 

 

 

 

 

 

5.      Гра “Підкажи слово”

Щоб здоров’я діткам мати

Та уникнути біди,

Треба правила ці знати,

Пам’ятати їх завжди.

Як немає поруч мами,

То вирішуйте самі.

Можна гратись з сірниками?

Кожен скаже вірно: Ні!

В лісі вогнище розклали

Для забави навесні.    

Аж до зір воно палало.

Так робити можна?  Ні!

Телевізор увімкнули,

Подивились та й пішли.

Тільки вимкнути забули.

Так і треба, діти?  Ні!

На плиті вогонь палає,

Мама вийшла, ви самі.

Коли хтось вогонь займає,

То він вірно робить?  Ні!

Тож, щоб сонечку радіти

І дорослим, і малим,

Від пожежі треба вміти

Захищатися самим.

 

V. Домашнє завдання.

Разом з батьками намалюйте в зошиті план евакуації з вашого будинку чи квартири. Позначте виходи з кожної кімнати і місце зустрічі після евакуації – кіоск, стовп чи дерево поблизу.

  

Комментариев нет:

Отправить комментарий