РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

1 КЛАС Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Урок за 22 травня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Як живуть тварини влітку?
Сьогодні ти продовжиш вивчати те, що відбувається влітку, чим саме ця пора року відрізняється від усіх інших.
·        Пригадай:
-         Яких комах можна побачити влітку?
-         Якої шкоди завдає рослинам гусінь?
-         Улітку в місцях скупчення комах літає велика кількість птахів. Вони приносять значну користь, зберігаючи рослинність від ненажерливих комах. Горобці, синиці за літо виводять потомство двічі – тричі. Вигодовуючи пташенят, вони знищують величезну кількість комах.
-         Яких тварин ти найчастіше зустрічаєш влітку?
-         Чому тварин називають «дбайливими батьками»?
Улітку розвивається і зростає потомство у всіх тварин. Це найбільш сприятливий період для життя: багато світла, тепла, їжі. У спекотні дні мошки, слипняки, комарі дошкуляють не тільки свійській худобі, але й диким звірям, які ховаються від них у воді або на відкритій місцевості.  Над квітучими луками літає безліч комах, серед яких голосним дзижчанням виділяється джміль – кращий запилювач конюшини. У червні гомін голосних пташок перебивається дружнім писком пташенят. На мілководдях, по ночах, ховаються раки. Вони скинули тісний панцир і тепер очікують, поки не утвориться новий. На початку липня з'являються малята в кажанів і ящірок. На луках і в лісі багато різних жуків, не припиняється скрекіт коників і цвіркунів, пурхають різнокольорові метелики і бабки. Риба в цей час стає в'ялою і погано клює. У риб це час нагулу й підростання молоді. У серпні птахи починають збиратися в зграї, кочують. У багатьох звірів підростає молодняк, який починає самостійне життя.Поступово все живе готується до зустрічі осені.
·        Подивись відео «Жива природа влітку»


-         Кого ти зустрінеш в лісі влітку?
-         Як потрібно поводитися в лісі? Чому?

·        Підготуй екологічну листівку «Тиша в лісі»

Урок за 21 травня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Що відбувається з рослинами влітку?
Вступна бесіда
-         Літо в народі називають красним, тобто красивим, гарним. Саме в цю пору року розпускаються і цвітуть найкрасивіші квіти.
-         Розглянь малюнки рослин влітку. Які з них ти впізнав?
-         Які ще квітучі рослини ти бачив у себе вдома, на подвір'ї школи, у лісі, на лузі?
-         Чому саме влітку цвіте більше рослин, дозрівають ягоди, горіхи та інші плоди?
-         За рослинами в городі  та на квітковій клумбі потрібно доглядати: розпушувати ґрунт, поливати, полоти бур'яни. Квіти рвати не можна, вони швидко в'януть, а серед клумби довго тішать око своєю красою.
Імпровізація «Квіточка»
-         Уяви себе красивою, тендітною квіткою. Ти ростеш, тягнешся до сонця. Раптом повіяв вітерець, почав із тобою гратися. Ти нахиляєшся то в один бік , то в інший. Раптом почався дощик і ти підставляєш свої пелюстки під прозорі краплинки. Дощик закінчився. Ти чуєш кроки. Це йде людина. Ти лякаєшся, що тебе зараз зірвуть. Але людина помилувалася тобою і пішла. Ти знову радієш сонечку.
Гра «Упізнай рослину»
Відгадай загадки. Де ростуть ці рослини?
-         Хто мене бачить, той і плаче? (цибуля)
-         Що за квіточка пахуча: і червона, і колюча? (троянда)
-         Наче сонця серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка:
Звуть цю квіточку…. (ромашка)
-         Гарне дерево, міцне,
Листя різьблене рясне.
А на гілочках крислатих
Буде жолудів багато.     (дуб)
Намалюй малюнок: «Я уявляю себе квіткою…»


Урок за 19 травня 2020 року
Я досліджую світ
 Тема: Як упізнати літо?
-         Як звучить літо?
-         Чим літо пахне?
-         Який у літа колір?
-         Який у літа смак?
-         Послухай загадки про літо. Які ознаки даної пори року тут згадуються?
Сонце пече,
Липа цвіте,
Жито дозріває –
Коли це буває?

Зрілі вишні у садку
І сунички у ліску,
Теплі дні, барвисті квіти
Нам дарує щедре….. (літо)
- Які ще ознаки літа ти знаєш? Намалюй і розфарбуй галявину так, щоб можна було впізнати літо.
- Сучасна українська художниця Ольга Кваша дуже любить малювати літо. Цій порі року в майстрині присвячено багато робіт. Розгляньте картину, яка має назву «Ходить літо серед квітів».
- Яке перше враження від побаченої картини?
- Які квіти змальовано на передньому плані?
- Які з них можна побачити лише в полі, у лузі?
- Хто стоїть серед квітів у легкому сарафані?
- Що змальовано вдалині?
- Який вигляд має соняшникове поле?
- Як зображено село і небо?
Послухай пісню «Я люблю у лузі квіти» (сл. Ганна Чубач, муз. Гульнара Азаматова) у виконанні дитячого колективу «Соловейко». Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=j0CqIBkoQxM



Урок за 15 травня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Моє улюблене місце відпочинку на природі

Відпочинок на природі – це можливість отримати насолоду від спілкування з природою, набратися енергії, відновити свої сили. Місцем відпочинку може бути парк, ліс, озеро, річка, гори, лука, міський сад, дачна ділянка.
-         Чому зазвичай, природа є найкращим місцем відпочинку?
-         Які місця відпочинку на природі є найулюбленішими для тебе?
-         Чому відпочивати ти любиш саме в цих місцях?
Сфотографуй твоє улюблене місце відпочинку, створи пам'ятку про правила поведінки на природі.

Урок за 14 травня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Відпочинок на природі (у горах)
Пригадай попередній урок та поміркуй, де ще ти можеш відпочивати улітку та навіть узимку? (У горах)
-         Як люди відпочивають у горах узимку? (Катаються на лижах, сноуборді)
-         Як люди відпочивають у горах влітку? (Піднімаються на вершини, любуються красою природи)
-         Які гори є в Україні? (Карпати та Кримські гори)
Переглянь відео про гори України. (Природознавство 1 клас урок 57 Якими горами славиться Україна?)

-         Що потрібно взяти з собою, щоб відпочинок у горах був безпечним?

Урок за 12 травня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Відпочинок на природі (біля водойми)
·        Пригадай
-         Що таке водойми? (Це улюблена зона відпочинку, середовище існування багатьох живих організмів, транспортні шляхи тощо)
-         Яке значення води в природі та житті людини?
-         Наведи кілька прикладів, за що водойми можуть ображатися на людей.
-         За які вчинки водойми нам можуть подякувати?
·        Скоро літо і більшість з нас будуть відпочивати біля водойм (річок, озер, морів)
-         Які правила відпочинку біля водойми ти знаєш? (купатися можна тільки в дозволених місцях, не перебувати довго на сонці, не смітити біля водойми, далеко не запливати, не можна довго перебувати у воді тощо)
·        Розглянь таблицю «Правила поведінки на воді»



Будь обережним та дотримуйся правил, щоб не трапилося лиха!

Урок за 8 травня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Відпочинок на природі (в лісі)
-         Чи любиш ти відпочивати?
-         Уяви, що ти відпочиваєш у лісі. Що ти відчуваєш, коли милуєшся краєвидами, слухаєш спів пташок, дихаєш свіжим повітрям?
-         Навіщо люди ходять відпочивати на природу?
-         Що дає людині відпочинок?
-         Уяви, що ти з родиною зібрався відпочивати в лісі. Що ти візьмеш із собою? Поясни призначення кожної речі.
-         Склади оповідання за малюнком. Що не так? Як ти можеш зберегти природу?
-         Які правила безпеки під час відпочинку у лісі ти повинен знати?
Запам'ятай: Правила поведінки у лісі
1.     Не розводь багаття без дорослих, не грайся з вогнем. Він може призвести до пожежі.
2.     Не нюхай, не куштуй незнайомі гриби, ягоди. Ними можна отруїтися.
3.     Не галасуй, не бігай, не ламай гілочок. Краще сядь на пеньок і послухай спів пташок.

4.     Не залишай після себе сміття та залишки їжі.

Уроки за 5  та 7 травня 2020 року
Я досліджую світ
 Тема: Що таке природні багатства? Природні багатства мого краю.
·        Сьогодні ти дізнаєшся про природні багатства нашої країни.
-         Що таке природні багатства? (Природні багатства – це ті об'єкти природи, які може використати людина)
-         Подумай, що дарує людині природа?
-         Природа нам дарує ліс – це «легені планети». Ліси – це чисте повітря. Вони очищують його від вуглекислого газу, пилу, убивають або пригнічують хвороботворні бактерії, знижують рівень шуму, затримують сильні вітри. Крім цього ліс нам дає деревину, ягоди, гриби.
-         Природа нам дарує воду. Вода – це «голуба скарбниця природи». У воді існує багато живих організмів: рослин, тварин, мікроорганізмів. Вода впливає на клімат нашої планети. Біля води люди полюбляють відпочивати. Людина постійно використовує воду для пиття, миття посуду, прання, приготування їжі, поливу рослин. Прозора і чиста вода є головною умовою нормального існування всього живого.
-         Природа подарувала нам родючі ґрунти. Ґрунт – це верхній пухкий родючий шар землі, на якому ростуть рослини. Ґрунт забезпечує існування і багатьох тварин та мікроорганізмів. Він з'єднує живу і неживу природу. Завдяки ґрунту та його родючості людина отримує велику кількість сільськогосподарської продукції та використовує її для своїх потреб.
·        Переглянь відео «7 природних чудес України».

-         Вугілля, природний газ, нафта також є природними багатствами . Їх ще називають корисними копалинами, тому що вони знаходяться глибоко у землі. Людина також їх використовує для своїх потреб: опалення будинків, створення ліків, пластмас, палива для автомобілів, фарб тощо.
-         Вода, електрика, тепло, газ у наших домівках – це результат переробки людиною природних багатств.
·        Дізнайся у своїх рідних, чим багатий наш край. (Ліс, річка Південний Буг, родючі ґрунти, на яких вирощують кукурудзу, пшеницю, ячмінь, соняшник тощо)

·        Намалюй плакат про багатства Гайворонщини

Урок за 30 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Природа мого краю
-Як називається країна в якій ти живеш?
- Як ти вважаєш, що таке рідний край? (Рідний край – це місце, де ти народився та виріс)
- Де ти народився і де ти живеш?
·        Сьогодні ти більше дізнаєшся про природу свого рідного краю – Гайворонщини.
-         Розглянь карту України.  Знайди наше місто: Гайворон. Воно знаходиться в центрі України, в Кіровоградській області.

-         Які дерева ти бачив у нашій місцевості? (Дуб, береза, каштан, сосна, ялина, липа, горобина, клен та різні фруктові дерева)

-         Які квіти ти бачив у своїй місцевості? Як вони називаються?  (бузок, волошки, конвалії, чорнобривці, підсніжники, кульбаба, ромашки, маки тощо)
-         У яку пору року цвітуть ці рослини?
Наш місто знаходиться на березі річки Південний Буг в лісостеповій зоні.
·        Переглянь відео «Місто над Бугом. Гайворону 265 років»

-         Опиши улюблений куточок природи в ріднім краї.
-         Якої пори року природа у твоєму краї є найкращою? Чому ти так вважаєш?


Урок за 28 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Діяльність людей у різні пори року
Сьогодні ми поговоримо про пори року та що роблять люди взимку, влітку, восени та навесні.
Назви пори року. Скільки місяців триває рік? Скільки місяців триває кожна пора року?
·        Відгадай загадки:
1.     Стало біло навкруги-
Я розпушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я .... (Зима)
Назви зимові місяці      (Грудень, січень, лютий)
2.     Ясне сонечко пригріло,
Розігнало довгі сни,
В рівчаках заклекотіло –
Все діждалося ..... (Весни)
Назви весняні місяці          (Березень, квітень, травень)
3.     Сонце пече, липа цвіте.
Жито поспіває.
Коли це буває?       (Літо)
Назви літні місяці        (Червень, липень, серпень)
4.     Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.     (Осінь)
Назви осінні місяці           (Вересень, жовтень, листопад)
·        Дай відповіді на запитання
-         Яка пора року тобі найбільш до вподоби? Чому? 
-         Чи знаєш ти, що у різні пори року люди займаються різними справами?
-         Пригадай, що люди роблять взимку? Навесні? Влітку? Восени?
-         У якому місяці у нас садять картоплю?
-         У якому місяці розквітає яблуня?
-         У якому місяці розпочинаються літні канікули?
-         Який місяць найтепліший?
-         Коли у нас збирають урожай пшениці?
-         Коли достигають яблука?
-         В якому місяці ми знову повертаємося до школи після літніх канікул?

Молодець!

Урок за 24 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Яке значення має природа для життя
·        Пригадай
Які предмети називаються природними, а які — рукотворними? Наведи приклади.
—  Чи залежить життя людини від природи? Що дає природа людині?
Нас оточує багато різних предметів і речей. Більшість з них людина виготовила з природних матеріалів.
Давай згадаємо, як деякі предмети прийшли до нас.
—       Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)
—       Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)
—       Чи могло б зернятко вирости без допомоги природи?
—       Чим був альбом і звідки він прийшов до нас? (Був деревом, прийшов з лісу.)
—       Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?
—       Завдяки кому і чому ти маєш всі ці і багато інших предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)
Природа створює всі умови, щоб людина могла жити
-          Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?
·        Відгадай загадку.
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає. (Ліс)
—       Поміркуй, яке значення лісу для людини?
Ліс — це зелене вбрання нашої Землі. Ми милуємося красою лісу. Там, де ліс, завжди чисте повітря. Ліс — це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди.
Висновок. Природа дає людині тепло, світло, повітря, воду та їжу. Люди виготовляють з природних матеріалів предмети вжитку. А ще ми милуємося красою природи. Природа вчить нас бути добрими.
— Пригадай, що належить до неживої й живої природи.
 Висновок. Природа — це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки із природних матеріалів.
Природа нашої планети дарує нам життя! Бережіть природу!
·        Переглянь відео урок «Яке значення має природа для життя?»

·        Завдання для друга природи

— Розпитай дорослих, чи є життя на Місяці. Порівняйте природу на Землі і на Місяці.

Урок за 21 та 23 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Цікавий світ тварин (театр тіней)
-         Чи ходив ти коли небудь у театр?
-         Що таке театр?
-         Чи знаєш ти, що є театр тіней?
Розглянь в підручнику малюнки с.98.
-         Що роблять діти?
-         Як створити театр тіней?
Переглянь мультфільм «Фіксики - Театр тіней».

Спробуй створити вдома свій театр тіней.

 Спочатку склади історію про тварин свого краю. Потренуйся їх зображувати. Розіграй театр тіней. Можна заздалегідь зробити паперові фігурки та використовувати їх під час вистави. 


Удачі тобі!

Урок за 12 березня 2020 року

Я досліджую світ
Тема: Охорона ґрунтів.
Мета: повторити знання  про ґрунт та його властивості, про мешканців ґрунту, пояснити для чого потрібно охороняти ґрунт; розвивати дослідницькі навички, вміння робити висновки за власними спостереженнями; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
1)    Актуалізація опорних знань.
-         Що таке ґрунт?
-         Чи потрібен він людям?
-         З чого складається ґрунт?
2)    Робота в зошиті с. 22 – 23
За допомогою кореневої системи рослин мінеральні солі розчинені у воді усмоктуються рослинами.
-         Обведіть на малюнку корінчики.
-         Хто живе в ґрунті?
-         Розфарбуйте дощових черв’яків.
-         На с. 23 розгляньте тваринок та розселіть їх на малюнку.
-         Кого ви помістили на поверхні землі, а кого в ґрунті?
-         Яка роль дощових черв’яків, бактерій та інших тварин для ґрунту?
3)    Переглянь відео : Що трапляється з ґрунтом
4)    Рефлексія.
-         Що таке ґрунт?
-         Як ґрунт впливає на здоров’я людей?




Урок на 13 березня 2020 року


Я досліджую світ
Тема: Які ознаки живих організмів.

Сьогодні ти пригадаєш, що належить до живої природи та дізнаєшся про ознаки живих організмів.

-         Пригадай, що або хто належить до живої природи?
(До живої природи належать рослини, тварини і люди.)

-         Що спільного у цих живих організмів?

Розглянь малюнок на с. 86 підручника.
-         Що відбувається із живими організмами?
-         Який висновок ти можеш зробити?
(Живі організми народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають або відмирають).

-         Як ти вважаєш, а рибки – це живі організми?
-         Чому ти так вирішив?
-         Чим дихають рибки?
-         Як  в акваріум надходить кисень для риб?
-         А якою повинна бути температура води в акваріумі, щоб рибки почувалися добре?
-         А які ще живі організми можуть жити в акваріумі?

-         Зроби висновок: що потрібно живим організмам для життя?
(Для життя потрібно світло, тепло, вода, кисень,  їжа і тоді живі організми живуть і розвиваються).




Урок на 17 березня 2020 року


Я досліджую світ
Тема: Різноманітний світ рослин

Сьогодні ти дізнаєшся більше про світ рослин та які умови потрібні рослинам для розвитку.

-         Чи знаєш ти казку про Дюймовочку?
-         Пригадай або розпитай у батьків, як з'явилася на світ ця маленька казкова дівчинка.
(Жінка посадила насіннячко у горщик із землею, полила землю. З насінинки виросла рослинка. Вона розквітла. А з квітки з'явилася маленька дівчинка, яку назвали Дюймовочка.)
Зроби висновок:
 - Що потрібно зробити, щоб виросла рослинка?
-  Досліди, що потрібно рослині для росту.

Для цього 2 рослини помісти в 2 склянки з водою. В одну з них налий олію. Поспостерігай кілька днів за рослинами. Зроби висновок, що потрібно рослинам для життя та розвитку.
-         Чому в склянці з олією рослина не росте, а гине?

(Для життя та розвитку потрібна вода, тепло, світло, кисень, ґрунт, добриво, а олія легша за воду, утворила плівку на поверхні води і не пропускає кисень у воду, тому рослинка почала гинути)

-         Розглянь малюнки на с. 89 підручника та склади поради для Марійки та Петра, які самостійно вирішили виростити моркву.


Урок за 19 березня 2020 року

Я досліджую світ

Тема: Правила догляду за кімнатними рослинами

- Сьогодні ти познайомишся з кімнатними рослинами, розглянеш їх зовнішній вигляд, дізнаєшся про їх користь, навчишся доглядати за ними.

Квіти прикрашають наше життя. І люди похилого віку, і діти — всі відчувають на собі їх велику естетичну силу. Квіти створюють святковий настрій, заспокоюють нервову систему, відволікають від важких думок, наповнюють приємними пахощами повітря. А догляд за ними — це відпочинок, який відновлює сили. І хоч якими б привабливими та яскравими не були штучні квіти, вони ніколи не заміняють ніжних зелених друзів.
Для того щоб правильно доглядати за кімнатними рослинами, необхідно знати їхню «історію»
Здавна вчені, торговці та дослідники, опиняючись у невідомих країнах, зустрічали там невідомі рослини.  Деякі були дуже гарні, мали велике листя, яскраві квіти. Їх привозили з подорожей додому, дарували їхнє насіння друзям.
Походження кімнатних рослин різноманітне. Батьківщина одних — вологі тропічні ліси, інших — спекотні безводні пустелі, треті народились у субтропіках. Щоб ці зелені мандрівники добре почувалися у нас, необхідно створити їм такі ж умови освітлення, забезпечення водою, складу грунту, в яких жили їх предки.

-         Які кімнатні рослини є у тебе вдома?
-         Розпитай у матусі і дізнайся їх назви.
- Які умови потрібні для життя рослин? (Тепло, світло вода, земля.)
- Для чого це необхідно кімнатним рослинам? (Вони дихають, живляться, ростуть, бо вони належать до живої природи.)

Детальніше розглянь кімнатні рослини. Дай відповіді на запитання:
·         Який колір листя?
·         Які листочки?
·         Чи є гілочки? Які вони?
·         Чи є квіти? Які вони?
Цікавинки про кімнатні квіти(підготувала пошукова група дітей)
·         Столітник — Алое деревовидне. Батьківщина — пустеля у Південній Африці. Алое має вигляд дерев висотою понад 10 м із вигнутими великими товстими листочками. У пустелі дощів не буває протягом кількох місяців, тому Алое запасає воду у своєму листі. Для цвітіння в кімнатах столітнику не вистачає світла, а на батьківщині — утворює довге суцвіття з рожевих квіток.
Із соку алое виготовляють різні ліки для лікування легень, кишечника, очних захворювань. Соком закапуємо ніс при нежиті, прикладаємо його до обпеченого місця, хворого зуба, споліскуємо рота.
В Єгипті й сьогодні вішають алое над дверима, щоб не пустити збудників захворювань до житла.
·         Пеларгонія. Герань (калачик) завжди треба ставити на  південному вікні. Люди вважали пеларгонію кімнатним оберегом від хвороб, різних негараздів, впливу недобрих людей.

·         Кактуси поглинають радіаційне випромінювання від телевізора. Вони виживають серед безводних пустель і кам'яних гір, тому у більшості кактусів немає листя — вони перетворилися на колючки, а стебла покриті товстою шкірою. Волоски захищають рослини від переохолодження, а гострі колючки — від тварин.
Всі кактуси, здатні у своїх тканинах зберігати вологу на деякий час.

·         Сенполія  (фіалка) Ці рослини полюбляють мелодійну музику, особливо басові ноти — тоді вони краще ростуть, дають гарні квіти та плоди. Потребують помірного поливання.

Попрацюй з підручником  с. 90 – 91
- Як потрібно доглядати за кімнатними рослинами?
(Поливати їх, розпушувати грунт, видаляти пил з листочків.)
Прочитай казку про кімнатні квіти.
Кактус і Алое
Жив на світі добрий чарівник. Одного разу він потрапив у будинок. Там нікого не було. Але прислухався і почув, що хтось розмовляє. Підійшов ближче, глянув, аж то шепотіли  між собою кімнатні квіти.
Кактус говорить:
- Я мрію повернутись у свій рідний край, там завжди жарко і добре. Хочу жити на волі, на свіжому повітрі під ласкавим сонцем.
- А мені в Настусі на підвіконні добре, – посміхнувся Плющ, – Хоч вона маленька, але так гарно за мною доглядає. Я тільки мрію, щоб завжди так було і вона про нас ніколи не забувала. Мабуть, таки читає Настуся екологічний журнал.
Добрий чарівник все це вислухав, посміхнувся і подумав: «Бач як, навіть у кімнатних квітів є своя мрія».
·         Чи сподобалась тобі казка?
·         Як  ставились до Настусі квіти? Чому?
·         Чи хотів б ти бути схожими на дівчинку? Чому?
Запам'ятай, щоб до тебе з добром та повагою ставилось все навколо, потрібно бережливо і з турботою відноситись до всього живого, що нас оточує.    



Урок за 20 березня 2020 року

Я досліджую світ
Тема: Правила поведінки під час екскурсії

Весна – найчарівніша пора року. Уся природа прокидається від зимового сну.
Щодня відбувається щось нове. Ходімо на вулицю. Поспостерігай за рослинами і тваринами та запиши все що ти побачив або намалюй малюнок.

Проте, ти повинен знати правила поведінки під час екскурсії.
1. Під час слідування до місця перебування та назад дотримуйся правил дорожнього руху, не виходь на проїжджу частину.
2. Без дозволу керівника групи не залишай місця перебування.
 3. В разі поганого самопочуття негайно повідом керівника групи.
4. Дотримуйся правил пристойної поведінки та виконуй розпорядження керівника групи.
5. Дотримуйся правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.
6. Не торкайся незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
7. Візьми чисту воду для пиття та миття рук.
8. Не пий сиру воду з природних водоймищ.
9. Не збирай невідомі тобі рослини, ні в якому разі не бери їх до рота.
10. Не засмічуй природу.
11. Не розпалюй багаття.
12. Не ламай дерева.
13.Не галасуй.

Подивись навчальне відео

Урок за 24 березня 2020 року
Тема: Весняна екскурсія
Сьогодні ти відправишся у віртуальну весняну екскурсію. Пригадай правила поводження під час екскурсії. Пригадай які небезпеки тебе можуть чекати. Як потрібно поводитися. Отже вирушаємо у подорож.


Намалюй малюнок «Що мене найбільше вразило у віртуальній екскурсії» 


Урок за 26 березня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Які бувають тварини?
Сьогодні ти дізнаєшся більше про світ тварин.
На світі існує багато різних тварин.
Розглянь ілюстрації та вибери для них підписи.
Яких тварин знаєш ти?
На які групи ти їх зможеш поділити?
Переглянь відео урок Якими бувають тварини.


Пограй у гру зі своїми рідними «Угадай тваринку»
Умови гри: хтось задумує тваринку (звіра, птаха, комаху або рибу). Інші повинні ставити запитання. Відповідати можна лише так або ні.

Урок за 27 березня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Комахи

Мета: Збагатити знання учні про комах, їх значення у живій природі, про цінність їх для людини; розвивати допитливість, виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, любов до природи.
- Пригадай мультфільм про Лунтика. Уяви собі, що разом з ним ти опинився на зеленій галявині. Світить сонечко. Тут живуть його друзі. Баба Капа, дідусь Шер, Міла, Вупсінь та Пупсінь, дядько Шнюк та інші.
- Як одним словом ми можемо їх назвати? (Комахи).
- А сьогодні ми дізнаємося: Хто такі комахи?
- Існує понад мільйон комах. Вони живуть всюди, за винятком морських глибин. У багатьох з них шість ніг, пара вусиків, одна або дві пари крил і тіло, що складається з трьох частин. Найголовніший орган почуттів комах - це вуса, у когось вони волохаті, у когось зовсім коротенькі, а у когось тоненькі як ниточка!
- Довгі вусики допомагають комасі навколо себе обмацувати предмети. Рот у комах теж у всіх різний і залежить від їжі, якою вони харчуються.
- У метелика, який любить поласувати солоденьким нектаром, - довгий хоботок. Дуже гострі і зазубрені щелепи у жука.
- Багато комах погано бачать, а у деяких і зовсім немає очей. Зате очі бабки займають майже всю голову, і кожне око складається з величезної кількості очок, кожен з яких може дати своє зображення. На всі боки дивиться бабка і, не повертаючи голови, хапає здобич своїми довгими лапками!
- Як ти думаєш, чи можна вбивати комах (Ні). Чому? (Все в природі взаємопов'язано, якщо люди знищать комах, загинуть птахи, які ними харчуються,  не буде птахів, значить - не буде і тварин)

Переглянь відео урок «Хто такі комахи?»


Урок за 7 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Риби.
·        Пригадай:
-Яка пора року?
-Який місяць?
-Який сьогодні день? (ясний, похмурий)
-Чи були опади?
·        Актуалізація опорних знань
-Якою буває природа? (живою та неживою)
-Нежива природа це …(каміння, земля, вода, повітря, хмари)
-Жива природа це…(рослини, тварини, люди)
-Які ознаки мають живі організми? (ріст, рух, живлення …)
-Які умови для життя живим організмам необхідно? (повітря, вода, світло, тепло, їжа).
-Чого на Землі більше: води чи суші?
-Хто живе у воді?(багато живих організмів – рослини і тварини)
·        Відгадай загадку
Живе вона у воді,
Не ходить по землі
Плаває під мостиком,
і виляє хвостиком…(Риба)
- Отже сьогодні на уроці ти ознайомишся та дізнаєшся хто такі риби, що світ риб дуже різноманітний, ознайомишся з будовою риб, дізнаєшся де живуть риби.
·        Вивчення нового матеріалу
-  Що тобі відомо про риб?
- У воді живе багато тварин: краби, молюски, жаби, комахи, риби.
- За якими ознаками ти зможеш розпізнати риб?
·        Уважно послухай:
- Риби мають обтічну форму тіла, вкриту лускою. Дихають зябрами. Луска оберігає риб від ушкоджень, захищає рибу. Хвіст допомагає робити повороти, а плавники – підтримують рівновагу. Харчуються рослинами, тваринами. Розмножуються ікрою. Живуть у прісній і солоній воді.
·        Переглянь відео урок 
- З яких частин складається тіло риби?
 Висновок: тіло риби складається з голови, тулуба, хвоста, плавників. 
                              Воно вкрите лускою.
- Що нового ти сьогодні дізнався на уроці?
-Що найбільше сподобалося?
- Про що розкажеш мамі?

Урок за 9 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Птахи
Сьогодні  на уроці ти продовжиш мандрувати дивовижним світом живої природи.
·        Пригадай
Що належить до живої природи? (Людина, рослини, тварини.)
Доведи, що тварини  належать до живої природи? (Вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.)
Які групи тварин ти вже знаєш? (комахи, риби)
Наведіть приклади цих тварин.
·        Відгадай загадки:
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкладає,
А у лісі в холодку
Все кує, мудруля,
Хто вона?
(Зозуля)
Маленький, сіренький
По гаях літає,
Уночі співає.
Як сонце заходить,
Він чарівний спів заводить.
(Соловейко)
Тук-тук-тук!
Так-так-так!
І комашка, і черв'як,
І личинка — біла спинка,
І жучок-короїд —
Мій сніданок, мій обід.
(Дятел)
-         Як одним словом можна назвати цих тварин? Так, це птахи.
Сьогодні на уроці ти продовжиш подорожувати царством тварин; дізнаєшся багато цікавого про птахів; навчишся розпізнавати їх за істотною ознакою, познайомишся з їх будовою; дізнаєшся про те, яке значення вони мають для людей.
·        Подивись відео урок «Хто такі птахи?» 

 Всі птахи дуже різні. Серед них є велетенські страуси. Є й крихітки, розміром з метелика, як колібрі. А в Україні найменшою пташкою є золотомушка. Більшість птахів чудово літає. А є й такі, що вміють лише  бігати, як страус, або тільки плавати, як пінгвін. Однак усі вони  належать до птахів, бо мають спільні ознаки.
·        Розглянь птаха.
Чим вкрите його тіло? (Тіло покрите пір’ям.)
Для чого пташкам пір’я? (Пір’я, розташоване на тулубі, крилах і хвості птаха, - різне. Одне захищає птахів від холоду, спеки та різних  ушкоджень, інше допомагає літати.)
Те, що тіло птахів вкрите пір’ям - це головна ознака, за якою птахи відрізняються від інших тварин. Їх ще називають пернатими.
Що ти ще бачиш у птахів? (Крила і хвіст.)
Замість передніх кінцівок у птахів - крила. На крилах  і хвості у них є довгі пір’їни. Завдяки їм птах може літати.
Чим ще цікаві птахи? (У них є дзьоб.)
Як ти думаєш, для чого потрібний птахам дзьоб? (За допомогою дзьоба вони добувають їжу, чистять своє пір’я, в’ють гнізда, доглядають за пташенятами, подають сигнали.)
 Живуть в усіх куточках землі: у лісах, на полях, луках, болотах та водоймах. Всього на Землі живе 8600 видів птахів, з яких в Україні зустрічається 360. Розміри у них теж різні. Живляться різноманітною їжею. Розмножуються птахи, відкладаючи яйця. Птахи — дуже корисні тварини. Вони знищують шкідливих комах у садах, на городах, луках і полях. Цим приносять природі велику користь. А ще без їхнього щебету природа стала б сумною та непривітною.
·        Отож, продовж речення та пригадай:
    Птахи – це тварини, тіло яких …          (укрите пір'ям).
Про кого ти дізнався сьогодні на уроці?
Що тобі  сподобалося на уроці?
Про яку пташку ти розкажеш  рідним?
Яку пташку ти б хотів  намалювати?
Які казки про птахів ти знаєш?
Дякую тобі за роботу!
Урок за 10 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Звірі 
·        Розпочнемо нашу зустріч зі щоденних новин.
 Який зараз місяць та число?
 Який сьогодні день тижня?
 Чи холодно надворі?
Який стан неба?
Сьогодні на уроці, ти познайомишся з групою тварин, які називаються «звірі», та дізнаєшся про  їх головні ознаки.
·        Переглянь відео урок «Чим звірі відрізняються від інших тварин?»


·       Висновок. Звірі – це тварини, тіло яких укрите шерстю.   Звірі живуть у лісі, на луці, у полі. Є звірі, які все життя проводять у воді (кити, дельфіни). Усі звірі народжують своїх дитинчат живими, вигодовують  молоком. Проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному. З-поміж дорослих звірів є ті, що харчуються рослинками (олень, кролик, кінь, корова, коза, носоріг, жирафа), хижі (лисиця, вовк, лев), та ті, що харчуються і рослинками і тваринами (кабан, ведмідь, білка). Є звірі, які між собою схожі! Наприклад: лева, рись, пантеру, пуму, гепарда відносять до  кошачих, бо дуже вони схожі між собою і на найближчого до нас котика. Людина та звірі тісно пов’язані між собою. Всі ми дихаємо, харчуємось, та помираємо. Наш зв'язок із тваринами очевидний — ми любимо їх, звірі допомагають людям зрозуміти та висловити свої почуття.

Урок за 14 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Свійські тварини
·        Відгадай загадки:
1.     І мала, і кучерява,
І тихенька, і ласкава.
Песик її стереже,
Баба доїть і стриже.
Має брата баранця,
Називається ..... (вівця)
2.     Я великий, я красивий,
Як біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Він у мене, мов шовковий.     (кінь)
3.     Коли напасеться,
В коморі знайдеться
Молока коновка.
А хто дасть?        (корівка)
-         Як одним словом можна було назвати цих тварин? (свійські)
-         Чому вони мають таку назву?
Свійські тварини походять від диких родичів, живуть біля людей. Люди за ними доглядають, дбають, використовують у своєму господарстві. Не можуть жити без допомоги людини.
-         Яких свійських тварин ти знаєш?
-         Де ти їх бачив?
-         Звідки походять свійські тварини?
-         Яку користь вони приносять людям?
·        Переглянь відео урок «Для чого потрібні свійські тварини?»


Молодець, ти добре попрацював!
Урок за 16 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Домашні улюбленці
·        Сьогодні на уроці поговоримо про домашніх улюбленців.
-         Хто такі домашні улюбленці?
-         Чому їх так називають?
-         Чи є у тебе домашні улюбленці?
-         Яку тваринку ти хотів би мати? Чому?
-         Чи знаєш ти, як правильно доглядати за домашнім улюбленцем?
-         Чи потрібно робити, аби тваринка добре почувалася?
·        Переглянь відео урок «Які в тебе домашні улюбленці?»


-         Спробуй скласти правила догляду за тваринкою.


Урок за 17 квітня 2020 року
Я досліджую світ
Тема: Досліджуємо поведінку домашніх улюбленців.
·        Відгадай загадки:
1.     Ця тваринка вже від ранку
Нам співає колисанку,
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.      (Котик)
2.     У дворі не ловіть ґав,
Каже грізно: «Гав – гав – гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…  (пес)!
-         Про кого ці загадки? (Так, про домашніх улюбленців)
·        Сьогодні ти будеш спостерігати за своєю домашньою тваринкою. Дізнаєшся більше про її характер, повадки.
Якщо в тебе є киця чи песик, поспотерігай за ними.
-         Розкажи, який у твоєї улюблениці характер.
-         Що вона чи він їсть?
-         Пригадай, як киця спить у різну погоду ( коли холодно, коли тепло, коли жарко).
-         Якщо ти спостережливий, ти зможеш розповісти, як тримає хвіст собачка, якщо радіє, сердиться, боїться, погрожує.
·        Разом з батьками виміряй довжину та масу тіла домашнього улюбленця.
-         Розкажи, як у вашій сім'ї доглядають за тваринкою?
-         Хто це робить?
·        Переглянь відео «Особливості поведінки котів і собак»



Комментариев нет:

Отправить комментарий