РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

1 КЛАС ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Урок за 21 травня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: Я малюю квіти.
Вступна бесіда
-         Яку пору року ти почав вивчати на уроці читання, я досліджую світ?
-         Назви літні місяці.
-         Чим відрізняється літо від весни?
-         Які квіти зацвітають влітку?
-         Про яку квітку ти читав на уроці читання? (ромашку)
Прочитай текст
РОМАШКА
За легендою, ромашка — це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномиків. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і звірятка, і пташки, і комашки. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку-ромашку та йде степом, тримаючи її над головою. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками* з її ніжних тремтливих пелюсток, а гном лишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем.
Марія Голець
Цівки –  тонкі струмені води.
Перевірка розуміння почутого. Гра «Так – ні».
- За легендою ромашка це:
а)      капелюшок гномика; (Ні.)
б)      парасолька гномика. (Так.)
- Чому гномик не боїться дощу?
а)      він перечікує дощ, стоячи під ромашкою; (Ні.)
б)      зриває ромашку і гуляє під нею, як під парасолькою. (Так.)
Опиши ромашку за запитаннями:
- Яке перше враження справляють на вас ромашки?
- Якого кольору пелюстки у квітки?
- Яку вони мають форму, на що схожі?
- Як порівняти ромашку із сонечком?
- Який настрій викликають квітки?
Практична робота
-         Намалюй ромашку.



Урок за 14 травня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: Зустрічаймо літо! Зображення різнокольорового метелика (олівці, фломастери).
I. Організаційна частина.
 Сьогодні у нас незвичайний урок.
 У світ природи ми зробимо крок.
 Це - творчості час, фантазії час.
 Цікаві завдання чекають на вас.
ІІ. Робота над темою уроку.                                                                                                                              ˗ 3 якими кольорами ми нещодавно ознайомилися?
˗ На які дві групи їх поділяють художники? Чому?
˗ Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу? оранжеву? фіолетову?
˗ Який з кольорів вам здається найвеселішим?... найпохмурішим?... чарівним?...теплим?... холодним?... загадковим?
- Розгляньте картини. Від одних іде тепло. Його випромінюють жовті, оранжеві, червоні кольори. Їх так і називають – теплими. А інколи здається, що від картин віє холодом. Таке враження створюють холодні кольори: синій, зелений, фіолетовий.
˗А що ми сьогодні малюватимемо ви дізнаєтеся відгадавши загадку
Він яскраві крильця має,
Сам на квіточки сідає,
Прудко, весело літає,
Аж дві пари крилець має.
Ні бджола він, і не джмелик –
Звуть усі його... (метелик)
-Ким же ти був, метелику?
-Вранці, в дитинстві, я лялечкою пам’ятаю себе.
-Ким була ти, лялечка, у своєму ранньому дитинстві?
-Гусеничкою маленькою на листочку жила.
-Ким була ти, гусениця, розкажи ти нУ колисці маленькій сонечко чекала.
- Диво та загадка природи ˗ як із некрасивої гусениці з’являється прекрасний метелик з гарними легкими крильцями і струнким тільцем? Багато хто вбачає в цьому важливий зміст ˗ з некрасивого завжди може з’явитися щось прекрасне, це закон всесвіту.
 - Більш ніж сто видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі.
IІІ. Практична діяльність учнів.
       Сядьте зручніше, заплющить очі, розслабтеся. Уявіть себе метеликом на квітці, яка найбільше вам до вподоби. Ви втомлені, крильця ваші опустилися, їм важко від пилу і втоми. Але ось на небі з'явилась хмаринка, і з неї на вас полив теплий літній дощик. Краплі дощу змивають з вас все те, що вас обтяжувало, вам заважало. Вам стає легше. Ви вдихнули свіжого повітря, звільнилися від турбот. І ось виглянуло яскраве, тепле сонечко, воно висушило ваші крильця, немов руки, вони потягнулися вверх, до сонечка. На душі у вас стає чисто, тепло і затишно. Ви чуєте спів пташок, відчуваєте красу природи і радість життя.
Намалюйте  метелика, якого собі уявили.
ІV. Підсумок уроку.
 - Кому сподобався створений ним метелик - поаплодуйте.
- Я теж вам усім аплодую, тому, що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері красу природи, прикрасу нашої землі -метеликів.

  
Урок за 7 травня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: Веселкове диво
 І. Робота над темою уроку                                                                                                                         
˗  На які дві групи поділяють художники кольори? Чому?

˗ Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу (жовту, синю)?

˗ Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?

Відгадай загадку і дізнайся, що будемо малювати сьогодні
Понад річкою місток
Виріс із семи стрічок.
Та по ньому не піду,
Бо ще в воду упаду. (Веселка)

˗ Уяви, що до веселки можна доторкнутися рукою. Яка вона на дотик? А на смак?

˗ Як ти вважаєш, чим пахне веселка?

˗ А чи знаєш ти, які кольори є у веселки?

˗  Чи з усіма кольорами веселки ми познайомились? (Ні) Ми ще не познайомилися з блакитним кольором.

˗ На яку із знайомих нам фарб він схожий? (На синю)
˗ Давай візьмемо синю повітряну кульку і почнемо її надувати. Чим дужче збільшується кулька, тим світлішою вона стає.

˗ Як ти вважаєш, чому? (Кулька розтягується і шар фарби стає тоншим.)

 ˗ Як ти вважаєш, що робить біла фарба, коли ми додаємо її до будь-якого кольору? (Вона робить його світлішим.)

˗ Якщо ми додамо більше білої фарби, колір стане світлішим, а якщо більше

синьої — темнішим. Художники називають це колірним тоном.

˗ А який колір вийде, якщо ми додамо білої фарби до червоної? (Рожевий)

˗ Тепер у нас є всі кольори, щоб намалювати справжню веселку.

˗  Сонячні промінчики проходять крізь дощові краплі, і з’являється веселка. А чи побачимо ми веселку в похмурий день?
˗ Чому веселка так швидко зникає?

˗ Як ти вважаєш, що нам необхідно обов’язково намалювати поруч із веселкою?

ІІ.Практична діяльність.
https://www.youtube.com/watch?v=ybDsGYrkcf0
Малювання веселки.
ІІІ. Підсумок уроку.
Сьогодні було цікаво…
На уроці я дізнався…


Урок за 30 квітня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: Ми – українці. Зображення козака – хороброго воїна.
·        Вступна бесіда
-         Кожен народ має своє неповторне індивідуальне обличчя. Ця індивідуальність знайшла своє відображення і в традиційному народному одязі, який формувався протягом багатьох століть. Характерною рисою українського одягу є його мальовничість. Україна - колиска талантів, народного мистецтва.
Сьогодні на уроці ти познайомишся з традиційним народним костюмом – частиною нашої культури.
·        Розглянь український національний костюм.
Невже тоді носили лиш для моди
Сорочки, і жупани, й кожухи?
У них – живе історія народу,
Його талант прекрасний і важкий.
І їх ні час, ні простір не порушать,
Нехай на порох зітруться роки!
У них живуть людські безсмертні душі,
Ті добрі чари легкої руки.

·        Практична діяльність

-         Намалюй козака – хороброго воїна.

Урок за 23 квітня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: У родинному колі. Зображення будинку, де живе родина.
·        Вступна бесіда
-         У сиву давнину люди селилися там, де було тепло, поблизу води. Вони не будували для себе осель. Але поступово почали заселяти й холодні місцевості. Отже почали потерпати від негоди. Тому змушені були зводити собі житла, котрі можна вважати першими архітектурними спорудами. Головною їх особливістю є створення внутрішнього простору, який використовували по-різному: як житло, крамницю, школу, театр, храм.
-         Огляньте власний будинок. Подумайте, за допомогою чого у будівництві внутрішній простір будівлі відокремлюють від зовнішнього. Звичайно, це – стіни, вікна, двері. А зверху – дах, покрівля.
-         Будівництво будинку починають із фундаменту, на якому буде зводитися будинок. Для того, щоб будинок був привабливим, необхідно порадитися з архітектором. Тому всі споруди називають архітектурою.
-         Які матеріали використовують у будівництві? Наприклад, у степовій зоні України, де були глиняні ґрунти, використовували глину, будинки називалися мазанками. Згодом з глини почали  виготовляти цеглу та будувати цегляні будинки.
-         Як ти вважаєш, навіщо люди зводять будинки?
-         Будинки захищають від несприятливих природних умов. В будинку людина почувається у безпеці. Проте, ще в давні часи люди брали до уваги, що будівля повинна бути міцною, стійкою і мати гарний вигляд.
·        Практична діяльність
-         Намалюй будинок у якому живе твоя родина.
-         Продумай композицію малюнка.
-         Відповідно до задуму розмісти зображення вертикально або горизонтально.
-         Тобі сподобалася власна робота?

Молодець!

Урок за 12 березня 2020 року

Образотворче мистецтво
Тема: Транспорт. Знаки дорожнього руху.
Сьогодні ми повторимо правила дорожнього руху, правила поведінки в громадському транспорті, дізнаємося, що означають дорожні знаки, для чого вони потрібні та намалюємо один з них.
Відгадай загадки:
1.     Не ящірка і не гадюка,
Оця штука, котра стука,
Є і хвіст, і голова,
А не скажеш, що жива.  

2.     Від села і до села,
Де дорога пролягла,
Перевозить дім людей-
І дорослих , і дітей.

3.     По місту дві змії повзуть
І на собі хатки везуть.
У тих хатках людей багато.
Ти знаєш, як ці хатки звати?

Молодець, ти відгадав загадки – це потяг, автобус, трамвай.
-         Як їх назвати одним словом?
-         Так, - це транспорт.
-         Пригадай, який транспорт ти ще знаєш.
-         Які правила дорожнього руху тобі вже відомі?
-         Для чого їх потрібно знати і виконувати?
-         А які знаки допомагають людям не порушувати правила дорожнього руху?
-         Які знаки ти бачив на дорогах?
-         Що вони означають?
-          Переглянь відео урок тітоньки Сови про правила дорожнього руху.
-         Намалюй в альбомі кілька знаків дорожнього руху.
-         Ти, молодець!


Урок за 19 березня 2020 року

Образотворче мистецтво
Тема: Мистецтво і здоров'я. Зображення фруктів і овочів.  Натюрморт.

Сьогодні ми поговоримо про їжу, про її користь та позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я. Навчимося малювати натюрморт.

-         Поміркуй, навіщо потрібно їсти?

-         Їжа потрібна нашому організму як паливо. Не попливе рікою пароплав, не поїде автівка, не здійметься вгору космічний корабель, якщо двигун не отримає пального. Щоб зростати, вчити уроки, працювати, бігати, стрибати, сміятися, необхідна енергія. Звідки в людині береться ця енергія? Вона виробляється з їжі, що надходить.

-         Чи можна їсти все, що заманеться і скільки заманеться?

-         Щоб їжа не стала ворогом для людини, харчуватися необхідно помірно і правильно.

-         Яка їжа корисна, а яка – ні?

-         Прочитай казку «Хто важливіший?»
В одному казковому королівстві жили друзі – Білок, Жирок, Вуглеводик, Вітамінка і Мінеральчик. Вони були нерозлучними, ніколи не сварилися. Якось друзі посперечалися, хто з них важливіший.
«Я важливіший, бо є будівельним матеріалом. Завдяки мені людина росте», - сказав Білок.
«Я теж важливий, - образився Жирок. – Я даю тепло й енергію організму, якщо мене бракуватиме, організм не отримує тепла, замерзне і загине».
«А я потрібен, щоб людина рухалась й жила», - сказав Вуглеводик.
«Я важливіша, - сказала Вітамінка, - бо сприяю росту, силі, здоров'ю».
«Завдяки мені відбувається обмін речовин та інші важливі процеси в організмі», - зауважив Мінеральчик.
Почувши це, Організм сказав: «Щоб побудувати будинок, потрібно багато матеріалів. Якщо бракуватиме хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Ви всі для мене важливі та потрібні: І Білок, і Жирок, і Вуглеводик, і Вітамінка, і Мінеральчик. Завдяки вам я живу, зростаю, розвиваюсь, працюю, навчаюсь».

-         Хто головні герої казки?
-         Чи може наш організм обійтися без одного з цих компонентів?
-         А в яких продуктах харчування ховаються вітаміни? (фруктах, ягодах, овочах)
-         Відгадай загадку і дізнайся, що ти будеш сьогодні малювати
Мов маленький м'ячик,
Висить, а не скаче,
Рум'яне, гладеньке,
На смак солоденьке.
(яблуко)

-         Постав 2 яблучка на столі поряд.
У тебе вийшов натюрморт.
Натюрморт  - це зображення квітів, овочів, фруктів, побутових речей. Натюрморт зазвичай складається з двох, трьох предметів.



Уважно роздивись свій натюрморт. Зверни увагу на форму, колір твоїх яблучок.

-         Правила роботи над натюрмортом:
·        Головне на малюнку не ховається по кутках аркуша, а розташоване посередині.
·        Головне на малюнку не повинне бути занадто велике або занадто маленьке.
·        Обережно поводься з фарбами та водою.
-         Намалюй свій натюрморт з натури.
Успіхів тобі!!!

Урок за 26 березня 2020 року

Урок образотворчого мистецтва
Тема: Мистецтво і спорт

Мета: розширити уявлення учнів про фору медалей‚ написи й зображення на них. Розвивати вміння аналізувати твори образотворчого мистецтва, які розповідають про різні види спорту, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів. Прищеплювати любов до спорту, творів образотворчого мистецтва.
І. Робота над темою уроку
- Чи полюбляєш ти спорт?
- Який вид спорту тобі подобається найбільше? Чому?
- Яким видом спорту ти займаєшся?
-  Спортивні захоплення людини привертали увагу багатьох скульпторів та художників від часів сивої давнини. Давні греки оспівували красу тіла людини. Саме в Давній Греції зародилися Олімпійські ігри, у яких зараз беруть участь спортсмени країн усього світу.
- Зверни увагу на роботи художників. Які види спорту зобразили художники у своїх роботах? Які емоції в тебе вони викликають?

              


ІІ. Практична діяльність .
Намалюйте  медаль переможця спортивного змагання.
ІІІ. Підсумок уроку.
- Якого виду спорту медаль ти малював? Чому?
- Чи займаєшся ти цим видом спорту?
- Які складнощі виникли у тебе під час роботи? Чи подолав ти їх?


Урок  за 9 квітня 2020 року
Урок образотворчого мистецтва
Тема: Великдень, писанка, візерунки, знаки. Зображення писанки із прадавніми візерунками, знаками (тонований папір, олівці, фломастери).
·        Пригадай:
-Яке християнське свято ми  відзначаємо навесні?
- Які асоціації  виникають у тебе, коли ти чуєш слово «Великдень»?
·        Переглянь   казку « Писанка Чарівне Яйце»
-                     Яким був Зайчик?
-                     Чому звірі дражнили Зайчика?
- Яку таємницю розкрила Зайчику Бджілка?
-Чому змінилося ставлення  до Зайчика лісових мешканців?
 Сьогодні ти дізнаєшся, чому на Великдень розфарбовують яйця, як це відбувалося в давнину, з якими рослинами пов’язаний орнамент на українських писанках, якими бувають писанки.
- Що ти знаєш про традицію розписувати яйця на Великдень?
У давнину яйця розписували писанкарки, рідше — писанкарі, які здебільшого були й знахарями, а були серед них і справжні цілителі, їх ще називали земними богами. У минулому писанки правили за обереги від усякого лиха та хвороб. А узори, виведені на них, мали символічне значення, були магічними. Цікаво, що майже весь рослинний орнамент на українських писанках пов'язаний із рослинами, відомими своїми лікувальними якостями. Дуже поширені писанки із зображенням весни. Символізують весну різноманітні квіти, гілки дерев, гірські рослини, гірлянди, віночки, букети.
-А зараз  подивися, які є види розпису Великодніх яєць.
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=qOII2YGvf_M
-Що означають кольори писанки?
Червоний-символізує добро, радість життя.
Жовтий-тепло, врожай
Зелений-пробудження природи, надію, життя
Блакитний-небо, повітря, чистота, здоров’я
-Чи розписує яйця на Великдень  твоя сім’я? Якщо так, то яким способом?
Давай здійснимо подорож до музею писанки в м.Коломия
-В Україні є єдиний у світі музей  писанки в м.Коломия Івано-Франківської області. https://www.youtube.com/watch?v=HoJKd1Lsu-M
·        Намалюй писанку та розфарбуй її за власним задумом.


Урок за 16 квітня 2020 року
Образотворче мистецтво
Тема: Композиція. СМ: Ілюстрації до казки Ш.Перро «Кіт у чоботях».ХТД: Створення ілюстрації до української казки (олівці, фломастери).
У світі мистецтва й дорослі , й діти полюбляють читати.
-         А ти любиш читати?
-         Що тебе приваблює у книжках?
-         Роздивись ілюстрації до улюбленої книжки. Чим вони тебе приваблюють?
Художники малюють до книжок ілюстрації. Вони продумують, як краще розмістити зображення на аркуші. Тобто, створюють красиву гармонійну композицію.
-         Чи знаєш ти, що таке композиція?
Композиція – це поєднання частин художнього твору в єдине ціле.
-         Розглянь ілюстрації до казки Шарля Перро «Кіт у чоботях»

-         Як виглядає Кіт?
-         Що він робить?
-         Поміркуй, як краще розмістити Кота на ілюстрації?
-         Пригадай, в яких українських казках головний герой теж Кіт?
Намалюй ілюстрацію до цієї казки. Намагайся створити красиву гармонійну композицію















Комментариев нет:

Отправить комментарий