РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

5 КЛАС ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

УРОКИ ЗА 17 - 18 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ




УРОК ЗА 24 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ




УРОК ЗА 25 БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ


РОБОТА ЗІ СХЕМАМИ


ПЕРЕВІР СЕБЕ

ДО ЗУСТРІЧІ ПІСЛЯ КАНІКУЛ!




УРОК ЗА 8 КВІТНЯ І 14 КВІТНЯ 2020 РОКУ


ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ НАДСИЛАТИ ЗА ЕЛЕКТРОННОЮ АДРЕСОЮ

02121965@ukr.net




УРОКИ ЗА 21 КВІТНЯ ТА 22 КВІТНЯ 2020 РОКУ


ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКІВ


УРОК ЗА 28 КВІТНЯ 2020 РОКУ ТА 29 КВІТНЯ 2020 РОКУ


УРОК ЗА 5 ТРАВНЯ 2020 РОКУ

УРОК ЗА 6 ТРАВНЯ 2020 РОКУ


ЧИТАЄМО ТВІР





ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ


УРОКИ ЗА 12 ТРАВНЯ ТА 13 ТРАВНЯ 2020 РОКУ









     5 клас; 12.05.2020; 13.05.2020.

Тема: Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору
Світ дітей - це пейзаж, намальований яскра­во, де добро і зло невіддільні одне від одного...
Т. Янсон

У 1938 р. Туве Янсон написала і проілюструвала свою власну книжку - казкову повість про мумі-тролів - і, нарешті, «...відчула справжню свободу, коли сама почала виконувати обидва види роботи». Але перша книжка ще нікому не відомої письменниці Схему записати в зошити.
побачила світ лише через три роки. Тільки-но це сталося, Т. Янсон зрозуміла, що просто не в змозі назавжди забути про мумі-тролів, до яких пройнялася щирою симпатією. І вона написала ще одну, згодом ще одну, і ще, і ще... Так з’явилося чимало надзвичайних книжок з досконалими, оригінальними малюнками.
      Міфологічний словник.
Легенди про тролів зародилися в Скандинавії. Тролі у скандинавському фольклорі - фантастичні істоти, зазвичай ворожі людині. Вони начебто лякали людей своїми розмірами і чаклунством. За іншими повір’ями, тролі жили в замках і підземних палацах. У фольклорі тролі бувають не тільки гігантами, але й маленькими, схожими на гномів істотами, що живуть у печерах (таких тролів зазвичай називали лісовими).
У серії книжок фінської письменниці Туве Янсон з’являється, мабуть, найоригінальніший погляд на тролів: це маленькі миролюбні істоти, що живуть тихим життям. Зовні вони схожі на іграшкових людиноподібних гіпопотамів. Мумі-тролі - фантастичні істоти, ведуть цілком людський спосіб життя.
Зауважимо: не людський, а людяний спосіб життя.

Читаємо твір «Комета прилітає» с.246-250 підручника.
      Засвоєння елементів теорії літератури.
Літературний герой (або літературний персонаж) - дійова особа літературного твору.
     Характеристика героїв твору.
Мумі-троль
Загальний улюбленець. Зворушує своєю відкритістю, доброзичливістю, любов’ю до батьків та симпатією до друзів. Він із задоволенням, як і будь-яка дитина, віддається різноманітним пригодам, мандрівкам, прагне чогось нового, незвіданого, таємничого і чарівного. Інколи маленькому Мумі здається, що час уповільнюється, а думки стають великими-великими: це він росте. Загалом Мумі- троль хоробрий, але іноді полохливий. Легко знайомиться, чим завдає головного болю своїй мамі.
Мумі-мама
Найкраща мама у світі! Мама Мумі-троля - втілення доброти, ніжності, турботи. Завжди готова прийняти нову «порцію» друзів коханого сина.
Мумі-тато
Народився за найнезвичайнішого розташування зірок. Замолоду багато подорожував, сам збудував Мумі-будинок. Він - найвідоміший письменник у Долині Мумі та її околицях. Талановитий, постійний у своїх уподобаннях, дружбі, здатний на екстравагантні витівки, заохочує все неординарне у своєму оточенні.
Нюхмумрик
Це той, хто навесні будить Мумі-дол. Кожне літо проводить у Мумі-долі, а восени йде в далекі краї. Знайомий з усіма тваринами і птахами. Вірний друг Мумі-троля, невтомний шукач пригод. У ньому вирує кров романтика і поета. Любить викурити люльку і пограти на губній гармошці. Не любить таблички із заборонами, будинки і сторожа парку.

Хропусь
Зовні схожий на Мумі-троля, але, як і всі хропусі, змінює свій колір залежно від настрою. Має перуку. Любить наводити лад і проводити різноманітні збори. Дуже серйозний тип. Утім не розуміє, навіщо на світі існують сестри.
Хропся
Сестричка Хропуся. Кокетлива модниця: має шовковистий чубчик і золотий браслетик на ніжці. Любить прикраси і проводить багато часу перед люстерком. Може бути напрочуд серйозною.
Чмих (Крихітне Звірятко)
Трошки жадібний, любить скиглити. Небайдужий до всього яскравого і солодкого. Знайшов незвичайний грот (щоправда, не зовсім сам).
Гемуль
У нього величезний ніс. Ходить у сукні, яка дісталася йому від тітки. Він надокучливий, любить командувати і ніколи не визнає своїх помилок. Колекціонує поштові марки. Коли грають у схованки, завжди ховається під диваном - на більше в нього не вистачає уяви.
     Підсумки.
Проблемне питання: чи можна знайти дорогу до Мумі-долу?
Мумі-дол - чарівна вигадана країна, але дорога в Долину мумі-тролів - країну дружби, любові, уваги до ближнього - відкрита для всіх, особливо для тих, хто мріє про тепло та душевність. Аби потрапити в гості до мумі-тролів, потрібні фантазія та доброзичливість .
VI.       Домашнє завдання.
1.  Опрацювати матеріали уроку.
2.  Записати характеристику Мумі-троля, Мумі-мами, Нюхмумрика з конспекту уроку.


УРОК ЗА 19 ТРАВНЯ 2020 РОКУ












                   5 клас; 19.05.2020.

 Тести до твору Р.Дала "Чарлі і шоколадна фабрика", 5 клас

1. Хто автор казки «Чарлі і шоколадна фабрика»?
а) Льюїс Керролл;
б) Роналд Дал;
в) Марк Твен.

2. Скільки дорослих людей проживало в будиночку Бекета?
а) 5;
б) 6;
в) 7.

3. Чого найбільше хотів Чарлі?
а) гарних іграшок;
б) грошей;
в) шоколаду.  

4. Чому Чарлі так хотів потрапити на шоколадну фабрику?
а) його приваблював запах рідкого шоколаду;
б) він хотів побудувати таку ж фабрику;
в) він думав нагодувати шоколадом все місто.

5. На яке свято щороку рідні дарували Чарлі шоколадний батончик?
а) на Різдво;
б) на День народження;
в) на день Подяки.

6. За який термін зїдав Чарлі подаровану шоколадку?
а) за один день;
б) за тиждень;
в) він їв його маленькими шматочками більше місяця.

7. Скільки Золотих білетів випустив містер Вонка для дітей?
а) 4;
б) 5;
в) 6.

8. Що найбільше любив Августус Глуп?
а) їсти;
б) спати;
в) гратися з дітьми.

9. Хто потакав Верукі Солт у її примхах знайти Золотий білет Вонка?
а) батько;
б) бабуся;
в) вчителі.

10. Чому Віолета на деякий час перестала жувати гумку?
а) вона почала їсти фрукти;
б) вона стала дбати про своє здоров я;
в) вона стала їсти багато шоколаду, щоб знайти Золотий білет.

11. У якому шоколадному батончику знайшов Золотий білет Чарлі?
а) у тому, що йому подарували рідні на День народження;
б) у купленому на «скарб» дідуся;
в) у шоколаді, купленому на знайдений долар.

 12. Яку нагороду і за що отримав Чарлі від Віллі Вонка?
а) за ввічливість Вонк йому подарував автомобіль;
б) за вихованість Вонк подарував йому шоколадну фабрику.
в) за дотепність Вонк йому подарував літак;

САМОСТІЙНА РОБОТА (5 КЛАС)
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»
ТЕСТИ
1. Що батько Чарлі приносив інколи з роботи синові у якості подарунка?
А) гральні кубики;       Б) зіпсовані кришечки із зубних паст;              В) плитку шоколаду.
2. Чим частіше за все вечеряли члени родини Бакетів?
А) капустяним супом; Б) пшоняною кашею;  В) кожного разу різними стравами.
3. Що  стало причиною шаленого попиту на шоколад від Віллі Вонки?
А) знижена ціна;   Б) «золотий білет» під обгорткою;            В) вдалий рекламний хід.
4. У якій галузі працювали батьки Агустуса Глупа?
А) спорт;        Б) виготовлення та торгівля ковбасними виробами;        В) власники фірми.
5. Чому Чарлі передумав іти на фабрику?
А) хотів продати свій білет;        Б) загубив свій білет;   В) батьки не пускали.
6. О котрій годині «щасливчики» були запрошені на екскурсію до Шоколадної фабрики?
А)  о 8 год;     Б)  о 12 год;   В) о 10 год.
7. Яке слово було важко вимовити Віллі Вонка?
А) імена дітей;      Б) «Добрий день!»;      В) «батьки».
8. Звідки родом помічники Шоколадної фабрики ума-лумпи?
А) з безлюдного острова;    Б) з непрохідних джунглів;         В) з іншої планети.
9. Жуйка-обід мала замінити…:
А) томатний суп, картоплю фрі та морозиво; Б) грибний суп, ростбіф зі смаженою картоплею та чорничний пиріг;            В) томатний суп, ростбіф зі смаженою картоплею та чорничний пиріг.
10. Чиї це домашні улюбленці: 1 поні, 2 собаки, 4 котів, 6 кроликів, 2 папуги, 3 канарки, черепаха, золоті рибки і старий хом’як?
А) Віолетта Боріка;              Б) Віллі Вонка;     В) Веруна Солт.
11. Чим традиційно закінчуються відвідини фабрики кожного з дітей?
А) маленьким подарунком на згадку;               Б) повчальна пісня ума-лумп;      В) прощальне слово господаря.
12. Що заважає бути кондитером-генієм, на думку Віллі Вонка?
А) сімя;         Б) розваги;     В) відсутність досвіду у справі.

13. Встановіть відповідність
1. Агустус Глуп                    А) нерозумний, неуважний
2. Веруна Солт                     Б) мудрий, дивакуватий
3. Віолетта Боріка                В) самовпевнена, нахабна
4. Майк Тіві                          Г) спокійний, добрий
5. Чарлі Бакет                       Д) капризна, нервова
6. Віллі Вонка                       Е) агресивний, злий

14. Встановіть відповідність
1. Агустус Глуп                    А) телепортатор шоколаду
2. Веруна Солт                     Б) власник фабрики
3. Віолетта Боріка                В) жуйка-обід, фіолетова куля
4. Майк Тіві                          Г) труба з шоколадом
5. Чарлі Бакет                       Д) білка, сміттєпровід

15. Творче завдання
Напишіть міні-висловлювання на тему: «Як змінилося життя кожного із учасників екскурсії по Шоколадній фабриці?»


 УРОК ЗА 20 ТРАВНЯ 2020 РОКУ


    


5 клас; 20.05.2020.
Перевірна робота.


Сила творчої уяви

 Виконання роботи
1. Автор «Аліси в Країні Див» був: 
А) біологом й істориком;  Б) фізиком і мовознавцем; 
В) математиком і літератором

2. Прообразом Аліси в книзі Л. Керролла «Аліса в Країні Див» стала:
 А) донька Льюїса Керролла;  Б)  племінниця письменника; В) дочка ректора.

3. Аліса потрапила в Країну Див, тому що…:
А) туди її запросив Капелюшник;   Б) побігла за Білим Кроликом;  В) випадково упала в яму;
4. Чеширський Кіт знаменитий: 
А)здатністю раптово з'являтися й зникати;     Б)своєю волелюбністю;     В) своєю усмішкою.
5. У вірші М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» згадується композитор:
А) Штраус;  Б)   Бах;  В) Шуман.
6. Основна тема вірша «Книги в червоній палітурці»  - це любов до…
А) сестри; Б)  читання;  В) життя
7. У вірші «Книги в червоній палітурці»  дитинство порівнюється з:
А) раєм;  Б) літом; В) піснею
8. В поезії Марини Цвєтаєвої згадуються персонажі творів:
 А) О. Пушкіна;  Б) Г.К. Андерсена;  В) Марка Твена;

У колі добрих друзів.
Тести
1. Роальд Дал народився в родині:
а) шведів;    б) норвежців;      в) англійців;
 2. Хто з героїв повісті співав пісні повчального змісту?
а) Чарлі Баккет;     б) Умпа - Лумпи;      в) містер Віллі Вонкі;
 3.Віллі Вонкі був:
а) хитрим і підступним;      б) строгим і скупим;   
 в) енергійним і дивовижним;
4.З якої країни прийшла до нас казка «Капелюх чарівника»
а) Голландія;   б) Франція;     в) Фінляндія;
5.Який чарівний предмет знайшли герої казки  про муми-тролів на вершині гори?
а) великий рубін;   б) чарівний капелюх;    в) чарівну книгу;
6. Приклад якої родини показує Т. Янсон на прикладі родини мумі – Троля?
а) гарної, дружелюбної;   б) лінивої, сварливої;    
в) нецікавої, недружньої;
7. Чого найбільше всього чекав пан Пляшкер?
      а). Понеділка     б) Приходу гостей       в) Повернення Суботика
8. Коли Суботик виконував бажання, то …
а) Меншав у зрості
б).На його обличчі зникали сині крапинки
в) Він ставав дорослішим

9. Які поради батькам та й усім дорослим дає автор у казці «Чарлі і шоколадна фабрика»? (розгорнута відповідь)

10. Які поради батькам та й усім дорослим дає автор у казці «Чарлі і шоколадна фабрика»? (розгорнута відповідь)




    5 клас; 26.05.2020
ПІДСУМКИ РОКУ: ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
От і добіг кінця навчальний рік. Упродовж нього ви відкрили для себе чимало нових творів, ознайомилися з цікавими фактами із життя письменників, навчилися уважніше читати й глибше розуміти художню літературу. Тепер настав час переконатися в тому, що набуті вами знання насправді ґрунтовні. І перевірити це ви зможете, опрацювавши запропоновані підсумкові запитання й завдання.
Запитання і завдання для компетентних читачів
Теоретична розминка
1. Що таке світова література? Чому важливо читати художні твори?
2. Дайте визначення понять «тема», «ідея», «сюжет».
3. Що означають вислови «читати твір у перекладі» й «читати твір в оригіналі»?
4. Чим відрізняються одне від одного:
• прислів’я та приказка;
• народна та літературна казки;
• казка та повість;
• віршований та прозовий твори?
5. Поясніть, що таке фольклор. Назвіть відомі вам фольклорні твори.
6. Дайте визначення понять «портрет» і «пейзаж». Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.
Художні твори та їхні автори
1. Назвіть твори, у яких зображено таких героїв:
• Хлопчик-зірка;
• художник Малян;
• Полліанна;
• Мумі-троль.
2. Назвіть імена письменників:
... Пушкін, ... Уайльд, ... Сетон-Томпсон, ... Янсон.
3. Установіть відповідність між твором і автором.
A. «Про коника та цвіркуна»
Б. «Соловейко»
B. «Нічна пісня мандрівника»
Г. «Пригоди Тома Сойєра»
Д. «Аліса в Країні Див»
Е. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»
1. Г. К. Андерсен
2. Льюїс Керролл
3. О. Пушкін
4. Марк Твен
5. Й. В. Гете
6. Дж. Кітс
4. Представниками яких країн є письменники Андерсен, Уайльд, Марк Твен, Цветаєва?
5. Хто з авторів вивчених вами творів писав під псевдонімом?
Сторінками вивчених художніх творів
1. Які типи фольклорних казок ви знаєте? Доповніть відповідь прикладами народних казок, вивчених у 5-му класі.
2. Назвіть позитивних і негативних персонажів прочитаних фольклорних казок. Які властивості людської вдачі в них утілено? Чого навчають сучасного читача вчинки цих героїв?
3. Наведіть приклади чарівних перетворень, зображених у казках різних народів. Які чарівні сили (предмети, істоти) беруть у них участь?
4. Назвіть зарубіжних авторів літературних казок ХІХ—ХХ ст. Чим, на вашу думку, можна пояснити популярність літературних казок? На яку тему ви написали б літературну казку?
5. Який зміст вкладав Е. Сетон-Томпсон у вислів «правдиво змальовувати життя тварин»?
6. Назвіть вірші зарубіжних авторів про природу. Які теми життя природи та людини в них розкрито?


















5 клас; 27.05.2020.
Перевіряємо свої знання.



1.Що таке світова література?
2.   Чим відрізняється одне від одного:
  • Прислів’я та приказка. Наведи приклади.
3.Дайте визначення поняття «портрет у художньому творі».
Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.
4.Представниками яких країн є письменники:
  • Г.Х.Андерсен
  • М.Твен
  • М.Цвєтаєва
  • О.Уайльд

5.Установіть відповідність між творами і авторами:
1.   «Соловейко»                                а.  Марк Твен
2.   «Нічна пісня мандрівника» б.  Дж.Кітс
3.   «Пригоди Тома Сойєра» в. Й.В.Гете
4.   «Про коника та цвіркуна» г. Г.Х.Андерсен
6. Які чарівні властивості мав пензлик Маляна:
а) Міг літати в далекі країни ;          
б) Міг робити господаря пензлика невидимим;
в) Речі, намальовані цим пензликом ставали справжніми;


7.Що таке  фольклор?
8.Чим відрізняється одне від одного:
  • Народна та літературна казка. Наведи приклади.
9.Дайте визначення поняття «пейзаж у художньому творі».
Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.
10.Представниками яких країн є письменники:
  • О.Пушкін
  • Е.Сетон – Томпсон
  • Е.Портер
  • Брати Грімм

11.Установіть відповідність між творами і авторами:
1.   «Попелюшка»                          а. Г.Гейне
2.   «Пані Метелиця»                     б. Л.Керролл
3.   «Аліса в Країні Див»               в. Ш.Перро
4.   «На крилах пісні полину»       г. Брати Грімм

12.Розгорнута відповідь на одне із питань:
  • Яка книга дитячого письменника 20-21 ст. є твоєю найулюбленішою?
  • Дай стислу характеристику твоєму найулюбленішому літературному герою. Чим він сподобався тобі?

 Література на літо:
1.  Ж.Верн «П`ятнадцятирічний капітан»
2.  Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі.»
3.  М. Гоголь «Ніч перед Різдвом».
Гарного відпочинку, але не забувайте про повторення та перегляд матеріалів уроків!!!



Комментариев нет:

Отправить комментарий