РОЗПОЧИНАЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ-ВИБИРАЄМО СВІЙ КЛАС-ВИБИРАЄМО ПРЕДМЕТ-ВИБИРАЄМО УРОК-ОПРАЦЬОВУЄМО МАТЕРІАЛ-ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ

7 КЛАС ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

29.05.2020 Література (за програмою) для читання влітку.
8 клас
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь.
Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140-410), «Пріам у Ахілла»
Есхіл. «Прометей закутий». 
Публій Вергілій Марон . «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки)
Вільям Шекспір.  «Ромео і Джульєтта».
Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот»  I частина.
Мольєр. «Міщанин-шляхтич».
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».  
Космовська Барбара. «Буба», «Буба: мертвий сезон».

26.05.2020 Урок розвитку мовлення № 4. Книга – джерело знань. Вплив  художньої літератури на формування життєвих цінностей людини.
Завдання до уроку:
  1. Згадайте визначення таких понять: засоби художньої виразності, оригінал, переклад.
  2. Виконайте одне із завдань:
  1. Створіть паспорт книги, яку ви запам’ятали найбільше (з програмової літератури чи прочитаної самостійно).
  2. Зробіть колаж на тему «Враження від прочитаної книги», чи «Моя улюблена книга»,чи «Книга мене навчила…».
  1.  Підготуйтеся до контрольної роботи №6.
22.05.2020 Тема уроку. Контрольна робота №6. «Сучасна література. Я і світ»
Виконати тести (кожна правильна відповідь – 0,5б.; №23 – 1б.)
Тести 7 клас (контрольна робота №6) - кожна правильна відповідь – 0,5б.; № 23 – 1б.

1. Однією з ознак науково – фантастичної літератури є:
А) зображення життя людей у майбутньому;
Б) розгортання подій у дивовижних магічних світах;
В) уповільнення розвитку подій.

2. Письменницькою візитівкою Д.Джонс є:
А) зображення майбутнього;
Б) паралельні світи, пов’язані магічними порталами;
В) зображення потойбіччя.

3. «Мандрівний замок Хаула»  Д. Джонс за жанром
А) науково – фантастичний твір;
Б) фентезі;
В) пригодницький твір.

4. Чим займалася сім’я Софі:
А) шила капелюшки;
Б) виготовляла ласощі;
В) займалися прибиранням осель.

5.Хто керував мандрівним замком:
 А) опудало Ріпка;
 Б) Хаул;
 В) демон Кальцифер;

 6. Софі, героїня твору Д.Джонс «Мандрівний замок Хаула», уклала угоду з:
  А) Відьмою Пустирищ;
  Б) Демоном вогню;
  В) Саліманом.


7. Із героями твору Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула» Софі та Хаулом відбулися до кінця твору не лише зовнішні, а і внутрішні зміни:
А) обоє стали замкненими та відлюдькуватими, тішилися лише своїми почуттями;
Б) Софі стала впевненішою, а Хаул — уважнішим до прохань;
В) вони почали заздрити тим, хто не зазнав таких випробувань долі, як вони;

8. Софі, героїня твору Д.Джонс «Мандрівний замок Хаула», перетворилася на:
А) царівну;
Б) кам’яну скульптуру;
В) стару бабусю.

9. Твір Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула» відрізняється від традицій них народних казок тим, що:
А) закінчується твір нещасливо для головних героїв;
Б) зображуються технічні засоби сучасної доби;
В) мачуха та падчерка дружать, пригоди випадають старшій сестрі;

10. Найбільшим захопленням Меггі, героїні книги К. Функе «Чорнильне серце», було:
А) вишивання;    
Б) читання книжок;    
В) малювання;

11. Меггі, героїня книги К.  Функе «Чорнильне серце», мала здатність:
А) оживляти книги
Б) перетворюватися на невидимку;
В) перевтілюватися в будь-кого із героїв твору, який вона читає.

12. Скільки років було Меггі
А) 12;
 Б) 11;
 В) 16.

13. Яким даром володіє палітурник Мо:
  А) викликати з книжок у реальний   світ персонажі і речі;
  Б) переміщатись на сторінки книжок;
  В) розмальовувати книжки.

 14. Хто така Елінор:
  А) колекціонерка книжок;
  Б) подруга матері Меггі;
  В) колекціонерка старовини.

15. Які проблеми не порушує К.  Функе «Чорнильне серце»:
А) боротьба добра і зла;
Б) відповідальність за свої дії;
В) користь  від інформації з Інтернету.

16. З якого твору Мо «вичитав» багато золота:
 А) «Пригоди Робінзона Крузо»;
 Б) «Острів скарбів»;
 В) «Дари волхвів».

17. Що сталося з бібліотекою Елінор:
 А) спалив Вогнерукий;
 Б) спалив Каприкон;
 В) передали Фариду.

18. Охарактеризуйте ліричного героя вірша В. Шимборської «Ланцюг»:
 А) спостережливий;
 Б) безсердечний;
 В) жорстокий.

19. Яка головна думка вірша В. Шимборської «Ланцюг»:
 А) найперший обов’язок людини – гарно ставитися до тварин;
 Б) найперший обов’язок людини – не бути байдужою;
 В) найперший обов’язок людини – бути вихованою.

20. У чому своєрідність вірша «Ланцюг»:
 А) немає головної думки;
 Б) немає рими;
 В) відсутній ліричний герой.

21. Яка тема вірша В. Шимборської «Долоня»:
 А) кожна людина неповторна;
 Б) кожна людина має право вибору;
 В) кожна людина відповідальна за свої вчинки.

22.У чому своєрідність вірша «Долоня»:
 А) відсутні засоби художньої виразності;
 Б) вірш римований;
 В) відсутній ліричний герой.

23. Установіть послідовність у творі  Д. Джонс «Мандрівний замок Хаула»:
А. Софі перетворилась на стару;
Б. Софі працює у магазині капелюшок;
В. Замок Хаула блукає по світу;
Г. Угода з демоном Вогню;
Д. Софі позбулася прокляття.



19.05.2020 Тема уроку. Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Поєднання уявного і реального світів.
Завдання до цього уроку:
  1. Виконати завдання літературної вікторини «Пригадай ім’я»:
  1. Тітка матері Мегі.
  2.  Майстер читання-невдаха.
  3.  Рогата куниця.
  4. Німа служниця.
  5.  Мати Каприкорна.
  6. Письменник.
  7.  Мандрівний жонглер.
  8. Вірний служник Каприкорна.
  9. Книжковий лікар.
10)Герой, вичитаний із «Тисячі і одної ночі».
11) Ватажок бандитів.
  1.  Мати Мегі.
  1. Дайте відповідь на питання:
  1. Хто із названих персонажів належить до реального світу, а хто – до уявного?
      2) Що об’єднує персонажів реального світу?
      3) Розподіли  персонажів за приналежністю  до реального та уявного  світів.

15.05.2020 Тема уроку. Сучасна зарубіжна поезія.
Завдання до цього уроку:
  1. Скориставшись джерелами Інтернету, знайдіть інформацію про польську  письменницю Віславу Шимборську.
  2. Прочитайте вірші польської письменниці Віслави Шимборської за посиланням: https://drive.google.com/open?id=1o5c_Zi_ks7cYyEsJT3cWUDi50RWfsBRW
  3. Подумайте над змістом прочитаного та спробуйте відповісти для себе на питання:
1)Яке враження справили на вас ці твори?
2) Про що вірш «Долоня»? вірш «Ланцюги»? Що в них незвичне?
3) Чим особливі поезії Шимборської?
      4.Складіть портрет ліричного героя однієї з поезій.
      5. Підготуйтеся до контрольної роботи.
12.05.2020 Тема уроку. Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.
Завдання на урок:
1. Ознайомлення з життям і творчістю сучасної німецької письменниці К. Функе (за підручником)
2. Перегляд ілюстративних матеріалів, фрагментів кінофільмів за творами письменниці за посиланням:
3. Підтвердьте або спростуйте міркування (усно).
1) У книзі К. Функе «Чорнильне серце», хоча дія відбувається у наш час, говориться тільки про книги і зовсім не згадуються комп’‎ютер, телевізор, тому що книги — це інший, вищий рівень сприйняття людиною інформації, художніх образів, естетики
2) Сила слова настільки велика, що прирівнюється до чаклунства.
3) У книжковому світі, як і в житті, відбувається двобій добра і зла, світла і темряви, позитивні та негативні герої вступають у боротьбу за душу кожного читача.
4. Робота з таблицею (письмово)
 Заповніть таблицю «Реальні герої та фантастичні у творі К. Функе «Чорнильне серце»».


05,08.05.2020
 Тема уроку. Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.
Завдання на урок:
  1. Перегляньте відео за посиланням:
      2. Упорядкуйте сюжетний ланцюжок (перевірте свої знання змісту, усно)
1. Мегі побачила за вікном незнайомця.
2. Вогнерукий видає Мо розбійникам.
3. Ув’‎язнення тітки і дівчинки.
4. Зустріч Мо з Вогнеруким.
5. Мо спакував валізи і разом з Мегі і Вогнеруким вирушає до тітки Елінор.
6. Мегі і Елінор вирушає на допомогу
7. Розповідь батька про незвичайний дар і книгу «Чорнильне серце», Каприкорна і Матір
8. Нове ув’‎язнення тітки і дівчинки
9. Монетний дощ
10. Погоня
11. Втеча
12. В безпеці, зустріч з автором книги «Чорнильне серце»

  1. Оберіть найголовніші риси характеру Меггі.
  2. Пройдіть тест за посиланням:join.naurok.ua

Код доступу 270878

************************************************************************************************

30.04.2020

 Тема уроку. Корнелія Функе. «Чорнильне серце».

 Тема «оживлення» книги у творі.

Завдання на урок:
1. Ознайомлення з життям і творчістю сучасної німецької письменниці К. Функе (за підручником)
2. Перегляд ілюстративних матеріалів, фрагментів кінофільмів за творами письменниці за посиланням:
3. Підтвердьте або спростуйте міркування (усно).
1) У книзі К. Функе «Чорнильне серце», хоча дія відбувається у наш час, говориться тільки про книги і зовсім не згадуються комп’‎ютер, телевізор, тому що книги — це інший, вищий рівень сприйняття людиною інформації, художніх образів, естетики
2) Сила слова настільки велика, що прирівнюється до чаклунства.
3) У книжковому світі, як і в житті, відбувається двобій добра і зла, світла і темряви, позитивні та негативні герої вступають у боротьбу за душу кожного читача.
4. Робота з таблицею (письмово)

 Заповніть таблицю «Реальні герої та фантастичні у творі К. Функе «Чорнильне серце»»


Реальні
Фантастичні
Палітурник і любитель книг Мольтімер Фольгарт (Мо), його дружина Тереза (Реза), дочка Меґі, її тітка, колекціонерка Елінор
Вогнерукий, Капрі-корн, Баста, Сажерук

***************************************************

Завдання на 21,24 квітня 2020 р .

Діана Вінн Джонс. Роман "Мандрівний замок Хаула"


Завдання:

ознайомитись з біографією Д.В.Джонс;
сюжет роману "Мандрівний замок Хаула";
читати "Мандрівний замок Хаула" повністю;
проаналізувати найкращі цитати з роману;
Переглянути відео:
Фільм-аніме "Ходячий замок Хаула"

*********************************************************************************
Завдання на 8,10, 14,17 квітня 2020 р .

Айзек Азімов. Оповідання "Фах"

Завдання:
ознайомитись з біографією А.Азімова;

прочитати оповідання "Фах" повністю;
прочитати оповідання "Фах" скорочено;
аналізувати оповідання "Фах" допоможе картка "Запитання та відповіді";
зрозуміти, яким бачить майбутнє автор допаможе картка "Світ майбутнього";
охарактеризуйте героїв оповідання, аналізуючи таблицю "Порівняльна характеристика героїв";
І на закріплення пропоную пройти тест
відкривши посилання
join.naurok.ua 611887
Переглянути відео:
******************************************************
Завдання на 27 березня 2020 р .
Тема: Майстер японської новели Р.Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський  зміст твору. Підтекст
(записуємо тему число і тему в зошити)
Мета:  ознайомити учнів з особливостями японської культури  та мистецтва; подати відомості про життєвий і творчий шлях письменника;визначити ідейно-тематичне спрямування твору Р.Акутагава «Павутинка»; розкрити поняття філософського змісту та підтексту у новелі; розвивати творчу уяву, увагу, вміти грамотно висловлювати власні думки; виховувати повагу до інших народів  і культур, кращих моральних якостей.
Хід уроку
   I.            Організаційний момент
 II.            Актуалізація опорних знань у формі бесіди                                          
-        Чи знайомилися ви на уроках географії із країнами Сходу? Назвіть їх.
-                  Яка країна вам найбільше сподобалася і чому?
-                  Як ви гадаєте, з якою країною  ми детальніше познайомимося?
III. Мотивація навчальної діяльності
1.              Слово вчителя
Пригадаймо, де знаходиться ця чудова країна Японія, розкажіть про її географічне положення. (робота учнів біля Літературної  карти світу)
Вірно діти, далеко на сході, серед хвиль Тихого океану, на численних островах знаходиться Японія.  Японія – «країна, де сходить сонце». Які асоціації виникають у вас при згадуванні цієї країни?
Складання    «Асоціативного куща»(в робочому зошиті)


Картинки по запросу "Асоціативний кущ японія"












2.              Перегляд презентації «Цікавинки про Японію» https://www.youtube.com/watch?v=NbjDlRUZSH0

IV.Оголошення теми і  мети  уроку
1.              Слово вчителя
Японія  - це країна зі своєрідною культурою, літературою, світосприйняттям. Країна – така як і наша, яка має свої звичаї, традиції, свої таланти. Ми з вами вже пригадали, що знайомі з її представниками, та особливостями  написання їх творів. Сьогодні  знову поринаємо у красу цієї країни і спробуємо зрозуміти моральні принципи і філософський зміст твору «Павутинка» Р.Акутагави.
V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
1.  Прийом «Розкажи про письменника» https://www.youtube.com/watch?v=bQqlAymJKWQ
2. Ознайомлення учнів із творчостю Р.Акутагави  (Основне записати в робочі зошити)
Батьком майбутнього письменника був торговець молоком, який мав у власності пасовища на околиці Токіо. Мати належала до сім`ї Акутагава, в якій згодом виховувався знаменитий письменник: звідси і прізвище. Рюноске народився 1 березня 1892року , коли батькові було сорок два роки, а матері - тридцять три. Слідуючи старовинним звичаєм, батьки зробили вигляд, ніби хлопчика їм підкинули, і віддали її на виховання в будинок старшої сестри матері, яка хоч і була одружена, але дітей не мала.           Все це було зроблено з забобонних міркувань, оскільки в Японії вважається не дуже-то гарною прикметою, коли батькам новонародженого за тридцять років. У 1910 р. він закінчив токійську муніципальну середню школу в числі кращих і, вирішивши вивчати англійську літературу, поступив в Перший коледж на літературне відділення. У 1913 р. Акутагава закінчує коледж і надходить на англійське відділення Токійського імператорського університету. Заняття в університеті розчарували починаючого літератора - лекції виявилися нецікавими, і він перестав їх відвідувати, захопившись виданням журналу "СІнС". Журнал займав позицію критики школи натуралізму, а його представники були першими "антінатуралістамі". Акутагава і його друзі-літератори своїм творчим методом проголосили неореалізм.
Зліт демократичного руху, на їхню думку, породив в японській літературі два явища: пролетарську літературу і неореалізм. Початок творчості письменника відноситься до 1915 р., коли їм були написані оповідання "Ворота Расемон" і "Ніс", одразу ж змусили заговорити про появу нового талановитого автора. (До речі, кінофільм режисера Куросава Акіра під назвою "Расемон" до розповіді ніякого відношення не має і грунтується на іншому творі письменника - "У частіше".)
Багато критиків поява цих оповідань відносять до часу, коли Акутагава перебував в душевній депресії через любовної історії, трагічно закінчилася, і прагнув відвернутися від дійсності, поринути у світ старовини. Після закінчення університету в грудні 1916 р. Акутагава отримує посаду викладача англійської мови у Військово-морській школі.                                                                                  Своє життя в ці роки згодом він опише в циклі новел про вчителя Ясукіті - чесну, але непутящу людину, яка потрапляє в різні кумедні історії. До своєї майбутньої дружини він писав, що люто ненавидить викладання: "Варто мені побачити обличчя учнів, як відразу ж охоплює туга, і тут вже нічого не поробиш.  Але зате я моментально оживаю, коли переді мною папір, книги, перо і гарний тютюн". Тим не менше це були найбільш плідні роки в його житті - за дев`ять місяців він створив близько двадцяти новел, ессе та статей.
У той же час за допомогою одного з друзів Акутагава намагається отримати місце викладача в університеті Кейо, але переговори затягувалися, і в кінці кінців він приймає інша пропозиція - стає співробітником газети "Осака Майніті сімбун". Щодо своєї пристрасті до зображення минулого Акутагава говорив: "Душа людини в давнину і сучасної людини має багато спільного. В цьому вся справа". Тому в давнину він шукав аналоги вчинків, думок, психології сучасних йому людей.
Взагалі ж сюжети з минулого у Акутагава можна розділити на три періоди: XII в., Коли стародавня столиця Японії Кіото опинилася у владі безлічі нещасть, кінець XVI в. - Епоха сильного впливу і поширення християнства в Японії і початок епохи Мейдзі - період просвітництва.  Акутагава стає неперевершеним майстром короткого оповідання, традиції якого мають в Японії глибокі і давні корені. Літературні критики у Акутагава знаходять щось спільне з творами іншого прославленого метра японської літератури - Нацуме Сосекі, зокрема проблему егоїзму.                                                                                                                            Це не випадково, адже Акутагава вважався одним з учнів Нацуме і відвідував літературні вечори, що влаштовуються в його домі. І в романах Нацуме, і в новелах Акутагава егоїзм не був проблемою, що стосується особистості як такої. Обидва письменники показали егоїзм як гостру проблему суспільства в цілому, як "державний егоїзм Японії".
Цікаві новели про діяльність християн в Японії, наприклад "Тютюн і диявол", "Джуліано Кітіске". Відомо, що багато християн, які прибували до Японії, були шахраями, що розбещують японців, або авантюристами від торгівлі. Останній період літературної діяльності письменника - 1921-1927 рр..  Всі твори того періоду пофарбовані в яскраві соціальні тони. Неприйняття деяких негативних сторін мілітаризму і капіталізму тих років письменник висловив у ряді творів, в тому числі в повісті "У країні водяних".
Акутагава показав  японське суспільство 20-х рр.. на прикладі держави, в якому живуть казкові істоти - водяні каппа. Акутагава покінчив із собою 24 липня 1927, прийнявши смертельну дозу веронал. Його самогубство шокувало друзів і знайомих, але не стало для них чимось несподіваним. Ніхто так і не дізнався справжньої причини його смерті.                                              У 1935 р. його другом, письменником і видавцем Кикуті Каном була заснована премія імені Акутагава Рюноске, якої раз на рік удостоюються молоді літератори Японії донині. За кількістю художніх перекладів Акутагава займає одне з перших місць серед японських письменників.(скласти хронологічну табличку )
3. Виразне читання новели «Павутинка» або можна послухати за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=8ksEywY0Nyw
4. Словникова робота (записати в зошит)
Підтекст  - не висловлене прямо в тексті, але ніби витікаюче з окремих реплік, деталей ставлення автора до діючих осіб, їх взаємин, сюжетних ситуацій;неявний смисл, який може не співпадати з прямим смислом тексту.

5.    Бесіда за змістом прочитаного (дати усні відповіді на питання)
-                  Із чого розпочинається і чим закінчується твір «Павутинка»? Зачитайте  цитату із твору.
-                  Що протиставляється у новелі? Як називається такий прийом?
-                  Які образи-символи зустрічаються у творі? Знайдіть їх у підтвердження у тексті твору.
-                  Хто такий Кандата і куди він потрапив?
-                  Що  стало причиною назавжди залишитися у пеклі?
-                  У чому суть підтексту твору?
-                  Доведіть цитатою точку зору автора щодо головного героя.

VII. Закріплення знань, умінь, навичок
1.              Доведіть, що твір «Павутинка» новела  з філософським змістом.
2.              Чому людина в своєму житті повинна орієнтуватися на моральні цінності?
VIII. Підбиття підсумків уроку.
1.Після цього уроку я розумію, що …..
IX. Домашнє завдання  
-                  Вміти аналізувати зміст новели.
-                  Скласти план твору «Павутинка»

3-4 рівень– скласти ребуси до твору Р.Акутагава «Павутинка»

******************************************************************************************************************************************************************
Завдання на 24 березня 2020 р .

Герберт Джордж Уеллс. Чарівна крамниця. Дива та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору. Особливості дитячого свічу. Роль елементе фантастик

Мета: стисло ознайомити учнів з особистістю й творчим доробком Герберта Уеллса; здійснити цілісний аналіз новели «Чарівна крамниця», дослідити особливості художнього світу твору, з’‎ясувавши особливості його сприйняття дитиною і дорослим; визначити особливості різновиду фантастичного жанру «фентезі», втілені у тексті новели «Чарівна крамниця»; розвивати навички аналізу новели, розширювати горизонти читацьких інтересів учнів
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів.
- Відповідь на запитання: «З якою метою Гербер Уеллс змусив батька і сина відвідати «чарівну крамницю?»
III. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Текстуальний аналіз твору.Усно дай відповіді на запитання
- Чому Джіп не пішов першим до прилавка, а поклав на батька «весь тягар переговорів»? 
- Якою ж постала перед відвідувачами крамниця? 

- Яким чином з’‎явився господар? Чому саме так? Як ви думаєте, чому він має таку дивну зовнішність? 
- Чи дійсно цей персонаж має чарівні пальці? 
- Як ви оцінюєте бажання батька придбати своєму малюкові якусь іграшку, що була б цікавішою, ніж фокуси? Якою мала бути іграшка?
- Коли і чому Джіп відпускає батьків палець? 
- Чому після того, як Джіп «згріб чотири кульки», він знову вхопився за батьків палець? 
- Чому не треба було платити за скляні кульки? Чому господар наполягає на статусі свого закладу як «справжньої чарівної крамниці»? Як ви розумієте його слова: «У нас без обману, сер»? Де брали товари для цієї крамниці? Про яку плату за товари говорять батько і продавець? Чи одне й те ж вони мають на увазі?  Про яку платню він говорить?
- У чому полягав секрет чарівної крамниці? Які діти могли до неї потрапити? Як ви думаєте, чому «тільки хороші хлопчики можуть зайти у ці двері»?
- Навіщо автор увів до оповіді епізод з Едуардом? Чому нашого маленького героя звуть Джіп (скорочене ласкаве ім’‎я), а «безсердечного маленького егоїста» звуть повним ім’‎ям Едуард?
- До чого тут магія? Можливо, Уеллс хотів сказати про щось інше? 
- Як виховували Джіпа? Чому ви так вважаєте? 
- Як виховували Едуарда? Чому ви прийшли до цього висновку? 
- Звідки продавцеві відомо, про що Джіп говорив на вулиці? Чому з усіх іграшок, що були куплені в крамниці, першою була коробка «Купи і дивуй друзів»? Чи пов’‎язано це якимось чином з епізодом з Едуардом, для якого двері крамниці були зачинені? 
У комплексі з епізодом про «бездушного маленького егоїста» покупка «Купи і дивуй друзів» стверджує переконаність Герберта Уеллса в тому, що людина формує свій характер у дитинстві, й пропонує для зіставлення читачам дві життєві позиції - комунікабельну товариськість Джіпа та бездушну самозакоханість Едуарда.
- Як і чому Джіп переживає процес придбання подарунків? 
- Якого смислового значення тут набуває слово магія? Чи однакове значення має воно зі словом «Магія!», сказаним продавцем в епізоді з Едуардом?

- Чому в батьковому капелюсі з’‎явився голуб? Якою на цю появу була реакція батька? Чому? («здригнувся», «щось м’‎яке і трепетне»)
- Як ви думаєте, чому в голуба були зім’‎яті крильця? Що, по-вашому, може символізувати цей образ?
- В який момент і чому батько почав віддалятися від сина? Якими художніми засобами це показано в тексті?
- Як розуміти слова продавця про те, що багато хто зовсім даремно чистить свої капелюхи тільки зверху і забуває почистити їх зсередини?
- Який сенс має сміття, що витрусив продавець із батькового капелюха? Як розуміти: «Усі ми тільки одна видимість...» та «Чого тільки люди не носять із собою»?
- Чому після чистки капелюха обличчя й батька, й Джіпа були «змінені» - «таємничі, серйозні, тихі»?
- Розкрийте сенс потрапляння батькового капелюха на підлогу та символічне навантаження образу капелюха в цілому.
- Де і чому подівся продавець?
- Чому наші герої не змогли розрахуватися? 
- Які перетворення почали відбуватися з крамницею та в крамниці? 
- Яку роль, по-вашому, відіграє огляд виставки? Як і чому виставку сприймають Джіп і батько? 

Порівняйте відчуття й дії героїв під час огляду виставки, заповнивши таблицю.
Батько
Джіп
«Я вже починав думати, що чари тут занадто вже справжні»
«Мені тут подобається, тату!» (бажання залишитися в крамниці)
«Він сміється з нас»
«Джіп потягнув мене за палець» (хлопчик хоче бути разом з батьком, запрошує його у свій чарівний світ)
«І мені також сподобалося б ... якби цей прилавок не витягнувся раптом, закриваючи нам вихід» (бажання вийти)
Чому в той момент, коли батько бачить чортика, погляд хлопчика спрямований на чарівну дерев’‎яну конячку?
Чому батько бачить чортика?
«Джіпу подобалося багато чого». Він довірливо звертається до продавця
Чому продавець говорить, що таких товарів (чортиків) у них немає, що це батько заніс з вулиці? (Вулиця як світ, протиставлений чарівному світові крамниці.)
У який момент Джіп відпускає батьків палець і хапається за палець продавця? Чому відбулася ця заміна? (Світ дитини й світ дорослої людини (батька) розійшлись. Батько перестав відчувати чарівність і втратив довіру Джіпа. Статус довіри тепер отримав палець продавця. Він стає провідником Джіпа в чарівному світі.)
Що заважає батькові насолоджуватися фокусами?
Як і чому змінився настрій батька?
Висновок: батько сприймає крамницю як щось вороже, починає ставитися серйозно до всього, що в ній починає відбуватися, і втрачає довіру сина. Джіп, навпаки, почувається надзвичайно комфортно. Але він лише маленький хлопчик, тому поряд 3 ним має бути доросла людина-провідник. Такою опорою в чарівному світі для Джіпа стає продавець, чи той, кого прийняли за господаря крамнички.

- Чому батько говорить, що чари в крамниці «вже аж занадто справжні»? Що відбулося у цей момент?
- Чи сприймає Джіп все, що відбувається в крамниці, як чортівню? Чому?
- Який сенс введення в оповідь образу прикажчика? Чому він з’‎являється перед батьком видіннями нечистої сили? Чому Джіп не бачить і прикажчика?
- Навіщо потрібна була гра в піжмурки в крамниці? Чому у цей момент злякався батько і зовсім не боявся Джіп?
- Трюк із барабаном. Навіщо він у загальному розвитку подій? 
- Чому саме так батько покинув крамницю? 
- Чому на вулиці Джіп знову вхопився за батьків палець?
- Чому, опинившись на вулиці, батько не побачив дверей чарівної крамниці? Де вона поділася? Чому на місці дверей тепер була глуха стіна? Можливо, чарівної крамниці й не було взагалі?

- Чому батько з огидою викинув скляну кульку зі своєї кишені?
- Як сприйняв пригоду в чарівній крамниці Джіп? Чому батько злякався, а Джіп був задоволений і спокійний?
- Пригадайте, які речі привабили увагу Джіпа у вітрині крамниці іграшок на початку новели. Які іграшки загортав у пакунки продавець? Що покупці принесли додому? Складіть порівняльну таблицю.
IV. Рефлексія
- Як ви думаєте, чи дійсно чарівну крамницю відвідали батько і син?
- Чому для Джіпа олов’‎яні солдатики під час гри вдома були живі?
- Чому для батька ні в солдатиках, ні в кошеняті не було чарівності? Звідки взагалі узялося кошеня?
- Чому новела закінчується міркуваннями батька про гроші? Як це пов’‎язано з авторським задумом твору?
- Чому новела має назву «Чарівна крамниця», а не «Справжня чарівна крамниця»? Що, по- вашому, робить її чарівною?
- Як ви вважаєте, у якому світі тепер перебуває Джіп після відвідин чарівної крамниці, у чарівному чи в реальному?
Висновок. У центрі твору — два погляди на світ: творчий (романтичний), здатний зазирнути за видиму площину явища чи предмета, і прагматичний (реалістичний), заснований виключно на розумовому сприйнятті дійсності. Прийом контрасту дає змогу письменникові показати багатий внутрішній світ хлопчика, відкритий для фантазії, і прагматичне, приземлене світовідчуття його батька. Перебуваючи в крамниці, Джип захоплюється дивами, які в ній відбуваються. Вони викликають у його душі яскраві картини. Для нього світ — це щось дивовижне, загадкове й непізнанне. Краса внутрішнього світу Джипа безмежна у своїх проявах. Він здатний не тільки сприймати диво, а й дарувати його іншим. Отже, майбутнє, на думку митця, належить саме таким людям із креативною фантазією й чутливою душею.
V. Домашнє завдання:
Прочитати С. 233-237, створити фанфік «Чарівна крамниця-2» (про те, як Джип став дорослим). інструкція https://ukr.mainstreetartisans.com/4241748-how-to-write-fan-fiction-interesting-and-popular
4 рівень підготувати повідомлення «Особливості вірувань японців» (індивідуальне завдання).

 *****************************************************************************************************************************************************************                            
Завдання на 20 березня 2020 р .
 Т е м а. Видатний англійський фантаст Герберт  Джордж Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). 
   М е т а(розвиток компетентностей): предметних – уміння розрізняти за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.); виразно читати і переказувати  (близько до тексту) новелу письменника; характеризувати образ оповідача, розрізняти його за формою оповіді (оповідач – від 1-ої особи, розповідач – від 3-ої особи); ключових – розвиток творчої уяви, читацького досвіду, навички працювати з різними джерелами інформації, уміння її опрацьовувати і представляти.

  
Герберт Уеллс – неперевершений фантаст,
який належить до рідкісного кола письменників,
що володіють дійсною науковою культурою.
А. Моруа
Х і д  у р о к у
   І. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.
   Пригадайте, будь ласка, які твори називаються фантастичними?
   Назвіть прочитані вами фантастичні твори. Які з них сподобалися найбільше?
   Поміркуйте, в чому секрет популярності фантастичних творів?
   ІІ. Підготовка до сприйняття навчальної теми.
   Карел Чапек(Чехія), Айзек Азімов, Рей Бредбері, Урсула Кребер Ле Гуїн, Станіслав Лем (США), Артур Кларк(Англія), брати Стругацькі, О.Шалімов, Кір Буличов(Росія) – письменники-фантасти XX ст..
   ІІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку.( записуємо в зошитках число, класна робота, тема )
   IV. Формування нових знань і способів дії.
·        Слово вчителя про Г.Уеллса.
   Англійського письменника Г.Уеллса справедливо називають основоположником наукової фантастики. Його сучасник французький майстер красного письменства Жуль Верн писав: «Уеллс більше, ніж хтось інший, є представником англійської уяви». Твори Уеллса заворожують читачів польотом фантазії, неймовірними ситуаціями. Джерелом натхнення для письменника була наука. Здобутки в галузі хімії підказали Г.Уеллсу сюжет «Людини-невидимки», успіхи в галузі хірургії – «Острова доктора Моро». Понад усе він захоплювався біологією. Захистив докторську дисертацію, за його підручником з біології навчалося не одне покоління студентів. Вплив саме цієї науки відчутний в багатьох його творах. Серед них такі відомі оповідання, як «Острів епіорніса», «Незвичайна орхідея». Твори письменника вражають часовими й просторовими масштабами. Він запрошує читачів на глибину океану («У безодні») й на інші планети («Перші люди на Місяці», «Зірка»), на гостину до людей кам’яного віку («Це було в кам’яному віці») й у далеке майбутнє («Машина часу»). Письменника хвилює і доля людської цивілізації («Війна світів», «Коли сплячий прокинеться»).
    Варто додати, що твори Г.Уеллса українською мовою перекладали Сергій Іваненко, Микола Іванов, Олекса Логвиненко та інші.
·        Опрацювання сторінок життя і творчості Г.Уеллса.
Освітній відеоролик
   Самостійна робота учнів з різними джерелами: підручником, Інтернетом, 
·        Презентація отриманих знань у вигляді схеми або таблиці ( записуємо в зошитках - Життєвий і творчий шлях)
·        Словникова робота.
   Інкубатор – апарат для виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці.
   Міраж – тут: дещо уявне.
   Прейскурант – офіційний довідник цін на товари й різні послуги.
   Пілястр – вертикальний виступ на поверхні стіни у вигляді частини відбудованого в неї чотиригранного стовпа.
   Кеб – однокінний екіпаж в Англії.
·        Читання  уривка оповідання Г.Уеллса «Чарівна крамниця».
·        Бесіда за змістом прочитаного.
Від чийого імені ведеться оповідь?
·        Поглиблення знань з теорії літератури.
   Оповідач – вигадана автором особа, від імені якої в художньому творі письменник оповідає про події і людей.
   Точка зору – погляд на події і персонажів, ставлення до них, що виявляється у формах оповіді й залежить від того, хто розповідає про події і людей, його участі в сюжеті, зацікавленості, часової дистанції.
   Чому оповідачу «й на думку не спадало» зайти до крамниці?
   Що дивовижного було в тій крамниці? Відповідаючи, використовуйте цитати.
   V.  Застосування знань, умінь, навичок.
·        Творча робота.
   Створення обкладинки до оповідання Г.Уеллса «Чарівна крамниця».

   VI. Домашнє завдання. Дочитати оповідання; підготувати вибіркові перекази «Сприйняття подій батьком», «Сприйняття подій сином». Закінчити творчу роботу,  розказати, які провідні теми, ідеї, герої знайшли втілення на обкладинці.
Ознайомитися з анкетою твору http://svitliteraturu.com/_ld/9/994_jpg2pdf.pdf

ЧАРІВНА КРАМНИЦЯ (Герберт Уеллс)🎁фантастична новела 🌟АУДІОКНИГА https://www.youtube.com/watch?v=0zYeAc6LwSg

******************************************************************************************************************************************************************
Завдання на 17 березня 2020 р .
Тема. У чому секрет краси людини? Твір-роздум на літературну тему (за твором  О. Генрі «Останній листок»).
Мета:формувати вміння висловлюватись аргументовано, логічно, звичку повторно звертатися до прочитаних творів; розвивати творчі здібності школярів; удосконалювати їхню мовленнєву   культуру; виховувати особистість, здатну висловлювати власну думку про прочитане.

Людина для людини має бути святинею.
Сенека

Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
–   Які взаємини між людьми ми можемо назвати красивими?
       Чому велика увага приділяється вивченню людських стосунків?
       Невже мало людям мати вроду, красиву статуру, щоб бути задоволеними собою, а отже, щасливими?
       Які риси характерів героїв твору О. Генрі «Останній листок» ви вважаєте гідними наслідування?

ІІ. Презентація теми та мети уроку.
1.     Бесіда.
       Пригадайте тему «Типи тексту» , що вивчалася на уроках української мови. Які ознаки роздуму як типи тексту?

       За яким принципом будується твір-роздум?

 ІІІ. Робота над темою уроку.
-На які роздуми наштовхує вас новела О.Генрі ?
Слово вчителя. О.Генрі допомагає читачам зрозуміти, що сенс життя у самому житті : треба жити всупереч обставинам  і негараздам. Але разом з  Джонсі ми усвідомлюємо , що життя нам дається тільки один раз . Тому маємо витратити його на добрі справи, заради продовження інших людей .     Точно сказала про це наша поетеса Ліна Костенко
Виразне читання  вірша Ліни Костенко «Вірш  з варіаціями»
І все на світі треба пережити,
І кожен фініш – це, по суті, старт,
І наперед не треба ворожити,
І за минулим плакати не варт.
Тож веселімось, людоньки, на людях,
Хай меле млин свою одвічну дерть.
Застряло серце, мов осколок в грудях,
Нічого, все це вилікує смерть.
Хай буде все небачене побачено,
Хай буде все пробачене пробачено,
Хай буде вік прожито, як належить,
На жаль, від нас нічого не залежить...
А треба жити. Якось треба жити.
Це зветься досвід, витримка і гарт.
І наперед не треба ворожити,
І за минулим плакати не варт.
Отак як є.  А може бути й гірше,
А може бути зовсім, зовсім зле.
А поки розум од біди не згірк ще, –
Не будь рабом і смійся як Рабле!
Тож веселімось, людоньки, на людях,
Хай меле млин свою одвічну дерть.
Застряло серце, мов осколок в грудях,
Нічого, все це вилікує смерть.
Хай буде все небачене побачено,
Хай буде все пробачене пробачено.
Єдине, що від нас іще залежить, –
Принаймні вік прожити як належить.
        1.Повідомлення тем творів- роздумів.
               1) «У чому секрет краси людини?»
               2) «Будьте людьми, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу»
2.Самостійна робота учнів над написанням твору.
3. Заслуховування чорнового варіанта творів.
4. Аналіз помилок.
5.поради щодо удосконалення робіт.


  ІV. Домашнє завдання. Дописати твір, підготувати повідомлення про життя і творчість Г. Дж. Уелса
***************************************************************************************************************************************************************************************************************

Завдання на 13 березня 2020 р.
Тема. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий шедевр «митця»)
Мета. Удосконалювати навички аналізу художнього образу; розвивати вміння висловлювати особисте ставлення до проблем, порушених у творі, навички здорового способу життя; виховувати кращі людські якості: чуйність,
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Літературна гра «Так – ні»
1. О. Генрі – англійський письменник?
2. Новела – твір, для якого характерний стрімкий розвиток і несподіваний фінал?
3. О. Генрі написав 287 новел?
4. Джонсі захворіла на бронхіт?
5. Сью і Джонсі були випадковими знайомими?
6. Лікар, вперше оглянувши хвору Джонсі,оцінивши її стан здоров`я , сказав, що вона має один шанс із десяти
7. Джонсі мріяла намалювати Неаполітанську затоку?
8. Берман був скульптором?
9. У кімнаті Бермана на мольберті полотно чекало на перший мазок майстра 25 років
10. Джонсі перемогла хворобу?
11. Берман переміг хворобу?
12. Берман мав бороду, як у Мікеланджело?
Проблемне запитання.
Хто ж такий Мойсей? Чи не випадково автор порівнює із ним Бермана?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
     На сьогоднішньому уроці ми будемо розкривати образ Бермана, удосконалювати   навички порівняльного аналізу цього художнього образу; вчитися в певній мірі вирішувати проблеми, що порушуються в творі; вчитися умінню виживати в світі у важкій ситуації, бути людяними,згадаємо деяку правила здорового способу життя, виховувати в себе естетичні смаки.
Запис теми уроку в зошити.
IV. Робота над темою уроку
Словникова робота
Пневмонія – це хвороба, для якої характерне запалення легень
Плющ – повзучий чагарник, що чіпляється своїми повітряними корінням за стіни, стовбури дерев та ін.  На відповідних поверхнях (дерева і скелі), вони можуть збиратися на висоту до 25-30 м вище за рівень землі.
Мольберт – (від нім. Malbrett — «малярська дошка») — підставка (зазвичай тринога), на якій художник установлює підрамник із полотном, картон і таке інше для малювання.
Шедевр - зразковий твір, що є найвищим досягненням мистецтва, майстерності.
Неаполітанська затока – частина Тірренського моря, розташована на західному березі Італії, відома красою навколишньої місцевості, багата тваринним світом. Візитна картка Італії.
Химера – галюцинації, обман чуття, викликаний хворобливим станом організму.
Повернемося до проблемного запитання. Хто такий Мойсей?
Мойсей – біблійна особа, вождь і законодавець народу єврейського, пророк . Він вивів народ ізраїльський до землі обітованої, але сам так її і не побачив. Довго тривав такийісторичний перехід. На цей народ неодноразово чатувала смерть (не тільки фізична, але й психологічна – зневіра).  І кожен раз Мойсей рятував народ і від голоду, і від зневіри. Він жертвував собою заради свого народу. І ті, хто дійшов, здобули свободу, вільне життя!
- Чи випадково автор порівнює Бермана з Мойсеєм? (Мойсей урятував свій народ, а Берман ціною свого життя урятував Джонсі)
Слово вчителя
Чи могла б новела О. Генрі закінчитися щасливо? Можливо. Як чудово, коли ніхто не хворіє. Тим більше, бідні люди, у яких немає грошей на дороге лікування.  Тому варто згадати про здоровий спосіб життя, загартовування організму.
Існує така притча. У Стародавньому Римі в холодний день теп­ло одягнений юнак зустрів старого воїна. На воїні була лише натільна пов'язка.
Як ти, старий, не змерз у такий холод? — запитав юнак.
Але ж ти не закриваєш обличчя? — відповів воїн.
Та це ж лице, воно звикло! — здивувався юнак.
То уяви собі, що я — весь обличчя, — відповів старий воїн. Обличчя звикає до холоду, до змін температури. Так має звикнути і все тіло. Потрібне тренування.
 Кожен повинен починати з себе. Після консультації з лікарем, отриманих від нього рекомендацій можна загартовуватися і тим самим зміцнювати імунітет. Особисто я роблю зарядку, бігаю на стадіоні кроси, а взимку займаюся лижною підготовкою. Крім того, на Водохреща купаюся в ополонці та бігаю взимку босоніж.  Тоді і почуваєшся здоровим і до аптеки не потрібно ходити. А зараз послухаємо наших знавців  із загартовування.
V.  Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу.    
         Прослуховування та перегляд відео кліпу «Останній листок» Світлани Копилової.  (За мотивом новели О.Генрі «Останній листок»)
Бесіда.
- Чи вдалося авторці пісні Світлані Копиловій передати головну думку твору?
  Бесіда                        
- Пригадайте приклади самопожертви у творах зарубіжної літератури.
- Чи доводилося вам заради своїх рідних, друзів відмовити собі у чомусь на їхню користь? Чи доводилося вам заради них чим-небудь жертвувати?
    VІ.  Домашнє завдання
- В античній літературі плющ символізує безсмертя і буяння життя. 
Намалюйте останній листок плюща для Джонсі. Якого кольору буде ваш листок? На листочку напишіть свої думки про те, як потрібно жити на землі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий